کد خبر: ۲۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
شفا آنلاين-باید آلرژی‌ها را جدی گرفت و به پیشگیری و درمان آن پرداخت در غیر این صورت آلرژی ممکن است باعث آسم،‌ سینوزیت، مشکل ریوی و حتی ناراحتی‌های پوستی مثل کهیر شود.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر صبا مومن متخصص آسم و آلرژی گفت: همه مردم دارای آلرژی نیستند البته بیشتر حساسیت‌ها ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند. اشخاص می‌توانند توانایی ابتلا به آلرژی را نیز به ارث ببرند و در عین حال به هیچ ماده خاصی حساس نباشند و فقط نقش انتقال دهنده را بازی کنند.

وی اذعان داشت: هنگامیکه یکی از والدین به نوعی به حساسیت مبتلا باشد شانس ابتلای فرزند او 50 درصد و اگر هر دوی آنان آلرژیک باشند این مقدار به 75 درصد می‌رسد.

مومن افزود: بعضی از حساسیت‌های غذایی در دوران کودکی (مثل حساسیت به تخم‌مرغ یا مرکبات) ممکن است با بزرگتر شدن فرد توسعه یابد. همچنین مواردی همچون کودکانی که از شیر مادر تغذیه نشده‌اند و یا استفاده زودهنگام از بعضی مواد حساسیت زا (مثل مصرف بادام توسط کودکان زیر دو سال) نیز می‌تواند ابتلای فرد به آلرژی را در آینده موجب شود.

وی ادامه داد: عوامل آلرژی‌زا گرده گل‌ها و گیاهان، گل‌های طبیعی و زینتی، گردوغبار، دود سیگار، بالش پر، قالی دست بافت و خوراکیهایی مثل فلفل، سس، رب گوجه‌فرنگی، آجیل و مغزهای خوراکی هستند.

این متخصص در پایان اظهار داشت: عطسه، سرفه، آبریزش بینی و چشم‌ها، سوزش چشم‌ها، خارش در گلو، دهان و گوش، سردرد، کهیر و خارش پوست و گاهی تیرگی دور چشم و چین روی بینی از نشانه‌های آلرژی می‌باشند سن شیوع آلرژی 8 تا 11 سالگی است واکنش‌های حساسیتی با بالارفتن سن کاهش می‌یابد به طوری که تقریبا در پیری نادر می‌شود و این به دلیل قوی‌تر بودن سیستم دفاعی بدن در جوانی است.
برچسب ها: والدین ، آلرژی ، فرزند ، ارث
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: