کد خبر: ۲۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 13
از آنجایی که خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاسما، پلاکت سبب نجات جان بسیاری از بیماران است، اهدای خون یکی از کار‌های خداپسندانه و نیک در تمام ایام سال به خصوص ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل انتقال خون استان تهران دلایل بسته شدن چند مرکز انتقال خون در تهران را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، از آنجایی که خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاسما، پلاکت سبب نجات جان بسیاری از بیماران (patients)است، اهدای خون یکی از کار‌های خداپسندانه و نیک در تمام ایام سال به خصوص ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

چند سالی است که مردم در ماه مبارک رمضان اقدام به نذر خون اقدام می‌کنند و این موضوع در حالی است که بر اساس گزارش‌های میدانی چند مرکز انتقال خون سراسر استان تهران تعطیل شده‌اند و اهداکنندگان باید جهت انجام این کار خداپسندانه به مراکز جامع انتقال خون بروند؛ مرکز انتقال خون منطقه ۹ خیابان آزادی یکی از مراکزی است که اهداکنندگان را برای انجام این کار خیر به مرکز جامع ستاری هدایت می‌کند.

در همین رابطه سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: بر اساس قانون مراکز انتقال خونی که شرایط مناسب و ایده آل از نظر بهداشتی، محیطی ندارند باید تعطیل و به نزدیک‌ترین مرکز جامع انتقال خون منتقل شوند.

انتقال کانکس‌های انتقال خون به مراکز جامع

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون آزادی به صورت کانکسی بوده به همین دلیل در راستای ارتقا کیفیت و شرایط محیطی مناسب این مرکز تعطیل و به مرکز انتقال خون جامع ستاری که در نزدیکی مرکز(Center) انتقال خون آزادی است نقل مکان کرده است.

طباطبایی گفت: ما نمی‌توانیم سر هر کوچه یک مرکز انتقال خون راه‌اندازی کنیم، اما مراکز جامع در سطح استان تهران نزدیک همه مردم و به خوبی در محله‌های مختلف استان تهران و به خصوص شهر تهران توزیع شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: