کد خبر: ۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
قابل توجه آقایان:
شفا آنلاين- ايجاد تغييرات ساده در برنامه غذايي از جمله مصرف غذاهاي غني از غلات، ماهي و سبزي هاي برگ سبز مي تواند به طور چشمگيري خطر بروز سرطان پروستات را کاهش دهد.
به گزارش شفا آنلاين،اين نوع سرطان، يکي از شايع ترين سرطان ها در آقايان است. اين بيماري با سابقه خانوادگي و سن فرد ارتباط دارد. به گفته پزشکان، برنامه غذايي غني از گوشت قرمز، خطر بروز سرطان پروستات را در مردان افزايش مي دهد. مجراي ادراري از طريق پروستات عبور مي کند. مجراي ادراري لوله اي است که ادرار را به خارج از بدن هدايت مي کند. غده پروستات در کنترل ادرار نقش دارد.

مراقب علايم باشيد:
علايم اوليه اين بيماري در افراد متفاوت است. علايم آن عبارت است از: تکرر ادرار، احساس درد يا سختي هنگام ادرار کردن، ناتواني در دفع ادرار، مشاهده خون در ادرار، انزال دردناک يا دردهاي مکرر يا درد در قسمت تحتاني کمر، لگن يا قسمت بالاي ران. در صورت مشاهده يکي يا چند علامت ذکر شده به مدت ۲هفته بهتر است به پزشک مراجعه کنيد.

تغيير چند عادت براي پيشگيري از سرطان:

از مصرف زياد گوشت قرمز پرهيز کنيد
مرداني که از فرآورده هاي چرب به ميزان زياد استفاده مي کنند، مستعد به سرطان پروستات هستند. بنابراين بهتر است به مصرف موادغذايي کم چرب روي آورده و از مصرف گوشت قرمز، روغن و لبنيات بپرهيزند.

چاي سبز فراموش نشود
مصرف چاي سبز خطر بروز سرطان را کاهش مي دهد.

در برنامه غذايي خود تغييراتي به وجود آوريد
اگرچه سن عاملي است که قابل کنترل نيست، اما ايجاد برخي تغييرات در برنامه غذايي در طول زندگي مي تواند از ابتلا به اين بيماري پيشگيري کند.

اتخاذ يک برنامه غذايي سالم در کاهش خطر بروز اين بيماري موثر است. مصرف غلات، افزودن ماهي، اسفناج و سبزيجات سبز به برنامه غذايي هفتگي مي تواند خطر بروز سرطان پروستات را کاهش دهد.

چربي هاي گياهي نسبت به چربي هاي حيواني سالم تر است. به جاي کره براي پخت و پز از روغن زيتون استفاده کنيد.

به جاي پنير چرب از مغز ميوه و تخمه استفاده کنيد. ميوه ها و سبزي هاي متعدد که سرشار از ويتامين و ماده معدني است، مي تواند براي سلامت مفيد واقع شود.
از مصرف قند و نشاسته بپرهيزيد

نوشابه، نوشيدني هاي شيرين، شکلات، نشاسته مانند نان، برنج و پاستاي سفيد داراي گلايسمي بالا است و باعث بروز التهاب در بدن مي شود.

نتايج بررسي هاي اخير نشان مي دهد، مرداني که مصرف زياد شکلات و نشاسته دارند نسبت به ديگران، ۶۴درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: