کد خبر: ۲۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 09
طبق قانون و مجوزی که به منظور تاسیس داروخانه‌ صادر می‌شود، داروخانه محل عرضه دارو، شیرخشک، مکمل‌ها ی دارویی، فرآورده‌های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو درباره موضوع محدودیت فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، سعید برومند رئیس اداره امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو  درباره موضوع فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها اظهار کرد: طبق قانون و مجوزی که به منظور تاسیس داروخانه‌ صادر می‌شود، داروخانه محل عرضه دارو، شیرخشک، مکمل‌ها ی دارویی، فرآورده‌های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها (drug stores)وجود دارد، توضیح داد: محدودیتی برای فروش محصولات آرایشی بهداشتی در داروخانه وجود ندارد و مردم با اطمینانی که از داروخانه ها دارند ترجیح می‌دهند فراورده های سلامت محور از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی را از داروخانه تهیه کنند.
داروها نباید در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار داده شود

رئیس اداره امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو درباره اینکه مراجعه کنندگان در بدو ورود به داروخانه ها، با حجم زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی مواجه می شوند، گفت: با توجه به اینکه تبلیغ داروها(medicines) غیر مجاز است لذا داروها نباید در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار داده شود.

رئیس اداره امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو تاکید کرد: عمده تمرکز داروسازان در داروخانه ‌ها عرضه ومشاوره در خصوص داروهای مصرفی بیماران بوده و توصیه وزیر بهداشت نیز مبنی بر این است که داروسازان در داروخانه، راهنمایی بیماران در خصوص مصرف بهینه دارو را در محوریت قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: