کد خبر: ۲۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 29
مارتین ون هلن، یکی از قربانیان این عمل عجیب و غریب می‌گوید: «البته که آنچه این دکتر انجام داده خوب نبود
شفاآنلاین>سلامت> مارتین ون هلن، یکی از قربانیان این عمل عجیب و غریب می‌گوید: «البته که آنچه این دکتر انجام داده خوب نبود. آنچه رخ داده برای والدین من و والدین سایر «خواهر برادرانم» بسیار وحشتناک است. آنها به پزشکی که خواهان درمان آنها بوده اعتماد کرده بودند. اما برای من اوضاع فرق می‌کند. من بدون وجود یک اهداکننده اسپرم هرگز وجود نداشتم.»

به گزارش شفاآنلاین، جوئی هوفدمان، یک از ۴۹ نفری است که بر اساس آزمایش دی‌ان‌ای مشخص شده که فرزندان یک متخصص ناباروری هلندی به نام یان کاربات هستند. این پزشک که در سال ۲۰۱۷ در آلکمار هلند درگذشت، با استفاده از اسپرم خود ۴۹ زن و یا حتی بیشتر را باردار کرده است.

دکتر کاربات پی از این نیز در سال ۲۰۱۷ به دلیل اثبات وجود رابطه نسبی میان کودکانی که با اسپرم‌های اهدایی در کلینیک او متولد شده بودند، به دادگاه فراخوانده شده بود. وکیل این ۴۹ کودک ابراز خرسندی کرده است که پس از چندین سال سردرگمی بالاخره این پرونده مختومه شده است.

یک پزشک ناباروری هلندی که پدر ۴۹ نفر است

در سال ۲۰۱۷ و پس از ثبت شکایات بسیار از کلینیک کاربات، قاضی پرونده در روتردام هلند، حکم به اجرای تست دی‌ای‌ای داد، اما اعلام داشت که نتایج تازمانی که نتایج قطعی سایر پرونده‌ها مشخص شود باید قطعی بماند.

مرکز درمان ناباروری آقای کاربات قبلا در سال ۲۰۰۹ به دلیل اتهاماتی نظیر جعل اسناد و نتایج آزمایش‌ها، اهداکنندگان قلابی و نیز استفاده از هر اسپرم برای باروری بیش از ۶ مادر به طور کامل تعطیل شده بود.

مارتین ون هلن، یکی از قربانیان این عمل عجیب و غریب می‌گوید: «البته که آنچه این دکتر انجام داده خوب نبود. آنچه رخ داده برای والدین من و والدین سایر «خواهر برادرانم» بسیار وحشتناک است. آنها به پزشکی (prevention)که خواهان درمان آنها بوده اعتماد کرده بودند. اما برای من اوضاع فرق می‌کند. من بدون وجود یک اهداکننده اسپرم هرگز وجود نداشتم.»

ناباروری به ناتوانی در تولید مثل می‌گویند که در بیشتر جانداران از جمله گیاهان و جانوران وجود دارد. در پزشکی هرگاه زن و شوهری در سن باروری ۱۲ ماه پس از ازدواج علی‌رغم انجام فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روش‌های پیشگیری(prevention) ، بچه‌دار نشوند یکی از زوجین دچار ناباروری است.علم و فناوری 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: