کد خبر: ۲۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 27
قوانین در این حوزه جامع است و پزشکان عمومی الزاما باید برای ایجاد یک فاصله‌ای به منظور کسب تجربه به گذراندن طرح بپردازند که میزان و نحوه آن نیز تابع قوانین مشخصی است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از اعتراض برخی پیرامون ایجاد فاصله بین مقطع پزشکی عمومی و دوره‌های تخصصی به منظور گذراندن طرح تعهد خدمت در پی اجرای طرح ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی، از منتقدان خواست تا بدون کسب اطلاع در این مورد اظهارنظر نکنند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی در مورد طرح ممنوعیت سه ساله تحصیل پزشکان عمومی که اعتراض دانشجویان رشته پزشکی و اظهارنظرهای متفاوت مسئولان را به همراه داشته است، گفت: قوانین در این حوزه جامع است و پزشکان عمومی الزاما باید برای ایجاد یک فاصله‌ای به منظور کسب تجربه به گذراندن طرح بپردازند که میزان و نحوه آن نیز تابع قوانین مشخصی است.

تنها رتبه‌های اول رشته پزشکی از معافیت بهره‌مند می‌شوند
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته افرادی که رتبه‌های اول محسوب می‌‌شوند از یک معافیتی در این زمینه بهره‌مند می‌شوند، اما در اصل تمام پزشکان عمومی باید یک دوره تعهد خدمت را بگذرانند.

وی تصریح کرد: این جای تعجب دارد که برخی مخالف ایجاد این فاصله باشند، چرا که تامین ظرفیت نیروهای متخصص و کارآمد در رشته‌های تخصصی مختلف باید از طریق پزشکان عمومی صورت بگیرد که بعد از تکمیل دوره‌های آموزشی خود برای ادامه تحصیل در مقطع تخصصی ورود پیدا کنند.

ما نمی‌توانیم پزشکان عمومی را از ادامه خدمت محروم کنیم
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مگر ما می‌توانیم پزشکان عمومی را از ادامه خدمت محروم کنیم؟ تاکید کرد: برخی از قوانین و برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان، نحوه تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه و نیاز جامعه به پزشکان عمومی بی‌اطلاع هستند، بنابراین از افرادی که تجربه، تخصص و اطلاعاتی در این زمینه ندارند می‌خواهم که در این رابطه اعلام نظر نکنند و اجازه دهند که دستگاه‌های مربوطه در چارچوب قوانین به وظایفشان عمل کنند.

تصمیم‌گیری برای اجرای طرح ممنوعیت تحصیل پزشکان عمومی برعهده وزارت بهداشت است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون هیچ خلاء قانونی در زمینه تربیت نیروهای متخصص در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد و تنها وزارت بهداشت و درمان است که باید برای نحوه ورود دانشجویان پزشکی به دوره‌های تخصصی تصمیم‌گیری کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: