سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد و بر همین اساس، فرآیند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، گفت: فرآوردههایی که در ماهواره تبلیغ میشوند شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشته اند و برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.
به گزارش
شفاآنلاین، دکتر مهناز خانوی در مورد تبلیغات داروهای طبیعی، عنوان کرد: تبلیغات این فرآوردهها فقط در صورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو <
medicine>مجوز گرفته باشند.
وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صداوسیما، مقرر شد که فرآوردههای شرکتهایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص، فرآورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.
مدیرکل فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار میگیرد، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد و بر همین اساس، فرآیند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فرآوردههای تبلیغاتی در شبکههای ماهوارهای وجود ندارد، گفت: قطع تبلیغ فرآوردهها از شبکههای رسمی به این معناست که این فرآوردهها امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فرآوردهها اعم از داروهای چاقی، لاغری و انواع مکملها پیشنهاد نمیشود. ایسنا