کد خبر: ۲۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 19
متأسفانه کنگره امسال را زمانی برگزار می‌کنیم که در بعضی از استانها سیل ویرانگر خانه و کاشانه هموطنان ما را به تاراج برده و تعدادی نیز عزیزان خود را در این واقعه ناگوار از دست داده اند
شفاآنلاین>سلامت> رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اعلام کرد: بخشی از در آمد حاصل از برپایی سی امین کنگره سالانه انجمن برای کمک به هموطنان آسیب دیده در سیل اخیر هدیه می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ایرج خسرونیا با اعلام این خبر گفت: متأسفانه کنگره امسال را زمانی برگزار می‌کنیم که در بعضی از استانها سیل ویرانگر خانه و کاشانه هموطنان ما را به تاراج برده و تعدادی نیز عزیزان خود را در این واقعه ناگوار از دست داده اند.

وی افزود: جامعه پزشکی همانند سایر گروه ها بیکار ننشسته و در کنار نیروهای پرتلاش ارتش، سپاه و سایر ارگانها تا آنجا که امکان داشت کمک کرده، همراهی مینماید و این کمکها جزیی از وظایف پزشکی(medical) و اخلاق پزشکی است.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه اخلاق پزشکی و کمک به همنوع مر بوط به امروز و فردا نیست و از دوران قرون وسطی، سوگند نامه بقراط و نوشته های توماس پرسیوال انگلیسی مطرح بوده و بعدها به عنوان یکی از دروس دانشگاهی در تمام کشورها بخصوص آنان که خود را پیشرفته نام نهاده اند و به آن افتخار میکنند  قرار دارد، تصریح کرد: اما در عمل طبق قوانین نا نوشته همین کشورهای پیشرفته از کمک به مردمی که احتیاج دارند خودداری میکنند، حتی به وسیله عوامل خود مانع از رسیدن کمکهای بشردوستانه، دارو و لوازم پزشکی سایر کشورها می شوند. 

خسرونیا گفت: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به شدت این تحریم امور پزشکی و کمک رسانی را محکوم کرده و از تمامی افراد جهت کمک به هموطنان دعوت میکند. معتقدیم که مردم ما این تحریمها را فراموش نخواهند کرد. امیدواریم روزی فرا برسد که هموطنان ما به هیچ کمکی نیاز نداشته باشند وخود کمک کننده به سایر کشورها باشند.

خسرونیا گفت: باید به یاد داشته باشیم، مشکلات سیل زدگان و زلزله زده ها تنها مربوط به همان روزهای اول نیست و چند هفته بعد مشکلات به صورت بیماریهای روحی روانی خود را نشان میدهد بدین ترتیب باید همکاران روانپزشک و روانشناس ما بطور جدی در محل حضور داشته باشند.

 رییس سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با یادآوری اینکه برخی امراض یا به صورت روحی روانی یا به صورت امراض روان تنی خود را نشان میدهد، افزود: گاه در چنین شرایطی شخص بیمار(Patient) از نظر جسمی سالم است ولی تظاهرات بیماری روانی خود را به صورت جسمی نشان میدهد.

خسرونیا با اشاره به اینکه همکاران ما در منطقه حضور دارند تاکید کرد که معاینه بیماران مصیبت دیده و سیل زده حداقل برای یکبار ضروری است تا از مشکلات روحی، خودکشی... و عوارض احتمالی بیشتر جلوگیری گردد.

وی گفت: دعوت از هنرمندان به مناطق سیل زده و تشویق مسئولین بهداشتی درمانی برای حضور بیشتر در منطقه تاکید میشود.

شایان ذکر است، سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه شنبه، سوم اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایشهای رازی آغاز و تا جمعه ششم اردیبهشت ادامه خواهد داشت؛ در ادامه اهداف و کمک های نوعدوستانه این انجمن به نیازمندان و هموطنان، بخشی از در آمد حاصل از برپایی کنگره امسال به سیل زدگان کشور تخصیص میابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: