کد خبر: ۲۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 10
زایمان های متعدد، بارداری طولانی مدت، سابقه نژادی یا همان عوامل وراثتی زایمان در خانواده و به دنیا آوردن نوزاد با وزن بالای چهار کیلوگرم است که در مادران دیابتی اگر نوزاد بیش از 4 کیلو و 500 گرم وزن داشته باشد، باید عمل سزارین انجام شود تا از خطر فلج دایمی شبکه بازویی نوزاد به سبب گیر کردن شانه نوزاد موقع تولد، شکستن استخوان ترقوه، سفال هماتوم و مرگ او جلوگیری شود.
شفا آنلاین>سلامت>شبکه های اجتماعی خبر از تولد سنگین ترین نوزاد ایرانی با پنج کیلو و ۸۰۰ گرم‌ وزن در بیمارستان شهدای کارگر یزد دادند.آیا باید با شنیدن این خبر خوشحال شد یا نگران؟ البته در دنیا، نوزادان با وزن بیشتر از این هم به دنیا آمده اند اما نکته قابل توجه در این موارد، این است که بدانیم وزن بالا به وزن بیش از 4 یا 4.5 کیلوگرم نوزاد هنگام تولد گفته می شود. در مادران دیابتی، نوزاد معمولا با وزن بالابه دنیا می آید.

به گزارش شفا آنلاین:علل وزن بالای نوزاد هنگام تولد را می توان چاقی مادر و بیماری دیابت مادر ذکر کرد.
از دیگر عوامل بزرگ بودن جنین پسر، زایمان های متعدد، بارداری طولانی مدت، سابقه نژادی یا همان عوامل وراثتی زایمان در خانواده و به دنیا آوردن نوزاد با وزن بالای چهار کیلوگرم است که در مادران دیابتی اگر نوزاد بیش از 4 کیلو و 500 گرم وزن داشته باشد، باید عمل سزارین انجام شود تا از خطر فلج دایمی شبکه بازویی نوزاد به سبب گیر کردن شانه نوزاد موقع تولد، شکستن استخوان ترقوه، سفال هماتوم و مرگ او جلوگیری شود.»دیابت مادر در دوران بارداری، اغلب به درشت شدن جنین و سخت شدن زایمان منجر می شود. در این موارد با انجام سزارین از مشکلات پیشگیری می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: