کد خبر: ۲۲۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 08
در حال حاضر پوشیدنی‌های هوشمند زیادی در بازار برای ردیابی قندخون بیماران دیابتی نوع یک و دو وجود دارد که معمولاً دقت بالایی در اندازه‌گیری قند خون ندارند
شفاآنلاین>سلامت> در حال حاضر پوشیدنی‌های هوشمند زیادی در بازار برای ردیابی قندخون بیماران دیابتی نوع یک و دو وجود دارد که معمولاً دقت بالایی در اندازه‌گیری قند خون ندارند.

به گزارش شفآانلاین، یکی از پوشیدنی‌هایی که قند خون را اندازه‌گیری می‌کند از طریق عرق (مایع بینابینی) پوست است. یک شرکت فناورانه دستگاه پوشیدنی جدیدی را ساخته است که «سواتی» نام دارد و می‌تواند قندخون(Blood sugar) را در سطوح پایین عرق پیگیری و اندازه‌گیری کند.

این پوشیدنی هوشمند از پارچه‌ای چسب دار ساخته شده و می‌تواند داده‌ها را به‌صورت بی‌سیم به برنامه‌ای که روی تلفن همراه نصب می‌شود، انتقال دهد. این پوشیدنی هوشمند پارچه‌ای است که به کف دست می‌چسبد و اندازه آن به ضخامت دو کارت اعتباری است. سواتی یکبار مصرف است اما با سرعت بالایی میزان قند خود را نشان می‌دهد به‌طوری که بیماران دیابتی می‌توانند سریع میزان قند خون خود را هنگام خوردن نوشابه‌ها، شیرینی و... مشاهده کنند.

این دستگاه(Device) کوچک وقتی قند خون بالا می‌رود بسرعت واکنش نشان می‌دهد و از سوی دیگر هر 10 ثانیه یکبار داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. مزیت بزرگ این ابزار پوشیدنی نسبت به دیگر دستگاه‌های هوشمند اندازه‌گیری قند خود مانند «سانو» سرعت بالای آن است. مهم‌تر اینکه بیماران دیگر نیازی به سوراخ سوراخ کردن انگشتان خود ندارند و از این موضوع رنج نمی‌کشند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: