کد خبر: ۲۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
رئپیس جامعه متخصصین داخلی کشوردرگشایش بیست وپنجمین کنگره داخلی تاکیدکرد:
شفا آنلاین -رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با گلایه ازاعلام اسامی چندپزشک زیرمیزی بگیرازتریبون های رسمی وپرهیزازاعلام اسامی اختلاس کنندگان بزرگ گفت : امروزه جایگاه پزشک در بعضی از کشورها از دست رفته است.دلیل این امر هم آلوده شدن جایگاه طبیب به مسایل مالی و پولی دانست .
دکترایرج خسرونیابابیان این مطلب تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما نیز درصد بسیار کمی از همکاران با درآمد خوبی که دارند پول بیشتری طلب می کنند. مشکلات و تخلفات این عده محدود باعث ایجاد و راه افتادن هجمه ای بر علیه جامعه پزشکی شده که عادلانه نیست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر وی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح بیست و پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، افزود: زیاده طلبی و زیاده خواهی کار قابل قبولی نیست و کسی از آن دفاع نمی کند و این زیاده طلبی باعث بروز مشکلاتی و همچنین هجمه های ناعادلانه علیه کل جامعه پزشکی خواهد شد و در این میان آن چه فراموش شده آبرو و حیثیت جامعه پزشکی است.

وی با بیان این مطلب که سازمان نظام پزشکی و مراکز قانونی به طور خیلی جدی به این تخلفات رسیدگی می کند اظهار داشت: اما باید توجه داشت تخلفات بسیار بزرگتری در این کشور اتفاق می افتد که کسی از نتیجه برخورد با آن اطلاعی ندارد، اگر پول این اختلاس ها به تیم بهداشت و درمان تزریق می شد می توانست رابطه مالی پزشک و بیمار را که باعث تخلفاتی هم می شود از بین برد.

خسرونیا با طرح این سوال که  چرا بعد از ماه ها هنوز اسامی این اختلاس کنندگان میلیاردی افشا نشده است گفت:  ولی متاسفانه نام پزشکان در مجلس شورای اسلامی اعلام می شود و بعضی از همکاران کادر درمانی هم از آن دفاع می کنند وبه نوعی برعلیه جامعه پزشکی سیاه نمایی وجوسازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه تخلف در هر حرفه ای محکوم است اظهار داشت: به خطر انداختن آبروی همه پزشکان که اکثر آنها حسنات ویژه ای دارند کار خطایی است. هر کسی بر اساس کاری که انجام می دهد باید دستمزد بگیرد و شاید درست نباشد سقفی برای درآمد افراد تعیین شود.

رئیس بیست و پنجمین کنگره جامع پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: ما امیدواریم با تعیین تعرفه های عادلانه بر حسب کتاب تعرفه به عنوان مرجع از موارد تخلف کاسته شده و جامعه پزشکی با آرامش بیشتری به کار خود بپردازد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت در جامعه اظهار داشت: با توجه به حضور مدیران باتجربه در حوزه سلامت به نظر می رسد شایسته سالاری مناسبی در وزارت بهداشت حاکم شده و سعی در این است از مدیران با تجربه استفاده کنند. در چند سال گذشته وظیفه مسئولان توجیه برنامه های غلط خود بود و برای مدتی دنبال مقصر برای مشکلات سیستم می گشتند اما خوشبختانه مسئولان کنونی رویکرد واقع بینانه تری به بحث سلامت دارند.

وی با عنوان این مطلب که سال ها بود جامعه پزشکی منتظر اجرایی شدن  قوانین مصوب در بخش بهداشت و درمان بود افزود: مشکلات مالی و مدیریتی مانع از اجرای این امر مهم می شد.

خسرونیا با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تحقق و رویکرد سلامت همه جانبه به خصوص در امر پیشگیری، به روز کردن برنامه های بهداشتی و درمانی، ارتقای سلامت روانی جامعه، تقویت زیرساخت ها و تامین امنیت قضائی و بهره مندی عادلانه آحاد جامعه از سبد غذایی، توسعه کمی و کیفی بیمه های درمانی و ... می تواند تا حدود زیادی از مشکلات نظام سلامت را برطرف کند.

وی در ادامه به پرداخت یارانه به بخش سلامت و هدفمندی یارانه های بهداشتی و درمانی با هدف تامین عدالت و ارتقای سلامت اشاره کرد و گفت:  به نظر می رسد با توجه به اینکه درصدی از درآمد یارانه ها به سمت سلامت مردم تخصیص داده شده است امسال برای مردم ایران سال سلامت جسمی و روانی باشد.

رئیس جامع پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام این که در سال های اخیر مرگ و میر بر اثر بیماری های عفونی جایگزین بیماری های متابولیک شده است افزود: مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و چاقی روز به روز در حال افزایش است و ما نگران این وضعیت هستیم.

وی با بیان این مطلب که رژیم غذایی ما نه ایرانی است نه فرنگی، افزود: مصرف فست فودها و  نوشابه های گازدار به جای لبنیات و دوغ باعث ایجاد بیمار های متابولیک شده و کم شدن مصرف لبنیات در جامعه روز به روز از قد ایرانی ها به خصوص روستائیان کاسته است.

خسرونیا با تاکید بر اینکه وسایل ارتباط جمعی باید مردم را تشویق کنند که از معاینه های سالیانه فرار نکنند افزود: وزارت بهداشت باید امکاناتی را در اختیار مردم بگذارند که آزمایش های روتین سالیانه به راحتی انجام شود. دولت باید برای کم کردن هزینه های درمانی به امر پیشگیری بپردازد و از توزیع شیر در مدارس و دادن یارانه به لبنیات خودداری نکند. همچنین وزارت ورزش باید بودجه خود را به جای باشگاه های رنگی به میان مردم و دانش آموزان برده و به تشویق مردم آنها را وارد به ورزش و حرکت نماید.

گفتنی است بیست وپنجمین کنگره متخصصین داخلی از30اردیبهشت تا دوم خرداددرمرکزهمایش های بین المللی رازی درحال برگزاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: