کد خبر: ۲۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 02
در استان های سیل زده با مشکل کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نیستیم و در صورت نیاز خون مورد نظر را از استان‌های معین تامین می‌کنیم‌
شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: در استان های سیل زده با مشکل کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نیستیم.

به گزارش شفاآنلاین، پورفتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران  با بیان اینکه ذخیره خون ذخیره خونی کشور شش برابر نیاز مصرف روزانه است،اظهار کرد: در استان های سیل زده با مشکل کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نیستیم و در صورت نیاز خون مورد نظر را از استان‌های معین تامین می‌کنیم‌.

پورفتح الله با دعوت از مردم برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی گفت: از هموطنان دعوت می کنیم تا به پایگاههای انتقال خون (Blood)مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند البته در روز طبیعت فقط پایگاه‌های اهدای خون در برخی استان‌ها و از ۱۴ و ۱۵ فروردین همه مراکز اهدای خون فعال هستند.

تامین نیاز خونی استان سیستان و بلوچستان

با اشاره به کم بودن ذخیره خون در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان وضعیت متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد و چرا که این استان از نظر جغرافیایی ووسعت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: به دلیل وسعت استان ما اغلب با مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان مواجه هستیم خون خون و فرآورده های خونی را از استان‌های معین تامین می کنیم.

پورفتح الله اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان با کمبود خون مقطعی مواجه شدیم و این کمبود(Shortage) خون با توجه به تامین خون و فرآورده های خونی از استانهای معین در حال رفع شدن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: