کد خبر: ۲۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 31
بولیپ بینی رشد غیر بدخیم است که معمول در هر دو طرف بینی مشاهده می‌شود و گاهی اندازه و تعداد پولیپ‌ها به حدی است که موجب اتساع بینی و به عبارتی بزرگی چارچوب استخوانی بینی می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عفونت‌های مكرر و خونريزی بينی افراد را مستعد ابتلا به پولیپ بینی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ابراهیم رزم‌پا درباره پولیپ بینی اظهار کرد: بولیپ بینی <Nose bolipa>رشد غیر بدخیم است که معمول در هر دو طرف بینی مشاهده می‌شود و  گاهی اندازه و تعداد پولیپ‌ها به حدی است که موجب اتساع بینی و به عبارتی  بزرگی چارچوب استخوانی بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پولیپ‌ها بینی در بزرگسالان شایع‌تر است، افزود: اختلال حس بویایی، ترشح بینی، احساس پری و درد در صورت و سردرد از نشانه‌های پولیپ بینی است و به عبارتی سینوزیت یا عفونت مزمن بینی موجب پولیپ بینی می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی یادآور شد: عفونت‌های مکرر و خونریزی بینی نیز افراد را به مرور زمان مستعد ابتلا به پولیپ بینی می‌کند .

رزم‌پا با اشاره به اینکه درمان دارویی به طور موقت باعث کاهش پولیپ‌ها می‌شود، گفت: بررس‌های تشخیص ممکن است شامل عکس ساده سینوس‌ها و معاینه بینی با اسپکولوم باشد که اغلب جراحی‌های ساده برای برداشت پولیپ‌ها جهت رفع این مشکل بسیار موثر است.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: