کد خبر: ۲۲۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
با وجود نوسانات و سپس کاهش استروژن در طول دوره ورود به یائسگی، کنترل حالات روحی و روانی، فشارخون، چربی، قندخون، و ترکیب بدن از لحاظ میزان افزایش چربی شکمی حائز اهمیت است. باید افراد تشویق به تغذیه سالم و ورزش شوند
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد علائم شدید یائسگی نظیر اختلال خواب، گُرگرفتگی و افسردگی، ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عرقی را افزایش می دهد.

به گزارش شفاآنلاین، طبق نتایج مطالعه محققان مؤسسه یائسگی آمریکای شمالی، ورود به دوره یائسگی با شماری از علائم شدید سلامت نظیر افسردگی همراه است که معمولاً به شکل تصلب شریان و اختلال اندوتلیال که مشخصه مرحله اولیه بیماری قلبی-عروقی است، مشاهده می‌شود.

یافته‌ها نشان داد که تعداد دفعات گُرگرفتگی، و نه شدت آنها، با ریسک بالا گرفتگی عروق و کاهش عملکرد اندوتلیال مرتبط است.

«جوآن پینکرتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زنان در آستانه یائسگی<Menopause> و در اوایل دوره یائسگی بیشتر در معرض ریسک بیماری قلبی-عروقی قرار دارند.»

پینکرتون در ادامه می‌افزاید: «با وجود نوسانات و سپس کاهش استروژن در طول دوره ورود به یائسگی، کنترل حالات روحی و روانی، فشارخون، چربی، قندخون، و ترکیب بدن از لحاظ میزان افزایش چربی شکمی حائز اهمیت است. باید افراد تشویق به تغذیه سالم و ورزش شوند.»

در این مطالعه، محققان ۱۳۸ زن یائسه را از لحاظ ارتباط اخلاق، علائم و معیارهای کیفیت زندگی با نشانگرهای اصلی پیری عروق که فاکتور پرخطر اصلی ابتلاء به بیماری قلبی-عروقی است، بررسی کردند.

بعلاوه، در طول مراحل یائسگی، گرفتگی عروق و اختلال در عملکرد رگ‌ها با علائم شدیدتر و پرتعدادتر یائسگی و کیفیت زندگی پایین‌تر مرتبط است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: