کد خبر: ۲۲۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 18
سیستم ایمنی بدن به‌منظور عملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی نیاز دارد که می‌توانید آنها را از طریق رژیم‌ غذایی روزانه‌ دریافت کنید. این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین‌های A ،C و E به‌همراه مواد معدنی مانند روی (زینک) و آهن هستند
شفاآنلاین>سلامت> سیستم ایمنی بدن، از ما در برابر عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می‌کند و نقش مهمی در جلوگیری از بروز آلرژی‌ها و انواع سرطان دارد.

به گزارش شفآانلاین، سیستم ایمنی بدن به‌منظور عملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی نیاز دارد که می‌توانید آنها را از طریق رژیم‌ غذایی روزانه‌ دریافت کنید. این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین‌های A ،C و E به‌همراه مواد معدنی مانند روی (زینک) و آهن هستند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، این مواد را در رژیم‌ غذایی‌تان بگنجانید.بدن ما علاوه بر این مواد مغذی، به پروبیوتیک‌ها هم نیاز دارد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در برخی غذاها یافت می‌شوند و به تعادل در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. آنها جزو مواد مغذی به شمار نمی‌روند اما بسیار مفیدند.یک رژیم‌غذایی متعادل باید همه‌ مواد مغذی و پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن را فراهم کند. در ادامه غذاهای سالم را به شما پیشنهاد می‌شوند که می‌توانید به رژیم غذایی هفتگی‌تان اضافه کنید. با این رژیم‌غذایی می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی(Safety system) بدن‌تان کمک کنید.

آووکادو

آووکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و منبع بسیار خوبی از ویتامین E، ویتامین C، آهن و روی است. می‌توانید تکه‌های آووکادو را در سالاد بریزید یا اینکه آن را به‌صورت گواکامولی میل کنید (گواکامولی نوعی پیش‌غذای مکزیکی خوشمزه است که از آووکادو، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه‌جات تهیه می‌شود).

بادام

می‌توانید بادام را به‌راحتی در هر مغازه‌ خواربارفروشی پیدا کنید. بادام به‌عنوان میان‌وعده‌‌ای سالم بسیار عالی است و می‌توان آن را با سالاد یا ماست مصرف(Consumption) کرد. بادام سرشار از ویتامین E است و می‌تواند به‌عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کند. بادام آهن و پروتئین زیادی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

کلم‌بروکلی

یک فنجان کلم‌بروکلی خام خردشده تقریبا نیاز روزانه‌ بدن را به مقدار ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، تامین می‌کند.در واقع ویتامین C برای کمک به تشکیل پادتن‌ها در بدن ضروری است. کلم‌بروکلی منبع بسیار عالی از ویتامین A و آهن گیاهی است که آنها نیز مانند ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: