کد خبر: ۲۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 18
شفا آنلاین- رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور نسبت به سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران در بازسازی خودروهای واژگون شده و تصادفی و فروش آنها به جای خودروهای سالم هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور؛ سرهنگ سعید روحی گفت: متاسفانه اخیرا تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان شماره گذاری خودرو حین تعویض پلاک متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند. این افراد عمدتا خودروهایی را خریداری کرده اند که مدل بالا محسوب می شوند و از لحاظ ظاهری تمامی مشخصات خودروهای صفر یا در حد صفر را دارند و صرفا بخاطر ظاهر بی عیب و نقص آن، خریدار به دلیل از دست ندادن خودرویی بی عیب از نشان دادن خودرو به کارشناس خودداری می کند.

او در ادامه حضور اشخاص سوم را در اینگونه معاملات دسیسه ای از سوی فروشنده اعلام کرد و گفت: در اینگونه معاملات فروشنده با دادن شماره همراه اعتباری در آگهی های روزنامه ها و قرارهای خیابانی با خریدار، خودرو را به رویت او می رساند. تعدادی از همدستان فروشنده نیز به عنوان خریدار وارد معامله می شوند و با بازار گرمی و معرفی خود به عنوان کارشناس، صافکار یا مکانیک و تعریف و تمجید از خودرو و قیمت پایین آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بیش از درخواست فروشنده سعی در گمراه کردن و وسوسه خریدار می کنند.

به گفته رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از آنجایی که خریدار هم بازارگرمی این افراد را می بیند و این معامله را برد تلقی می کند، بدون اینکه خودرو را به رویت کارشناس برساند آن را خریداری کرده و متاسفانه بعد از خرید و عادتا در مراکز شماره گذاری متوجه اشتباه خود می شوند.

روحی گفت: فروشندگان خودروهای مذکور را با قیمتی اندک کمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهی می کنند و همین مسئله بسیاری از خریداران را وسوسه می کند، در حالی که خودروهای واژگون شده حدودا یک چهارم قیمت خود را از دست می دهند. افراد سودجو به بهانه هایی مثل سفر و احتیاج مالی حتی از نوشتن قولنامه نیز خودداری می کنند و مدعی هستند به دلیل نیاز فوری و شدید مالی خودروی خود را زیر قیمت بازار می فروشند که همین مساله باعث وسوسه بسیاری از خریداران می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: