کد خبر: ۲۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 18
شفا آنلاین-معاون بهره برداری شرکت داروسازی سها(هلال)، از ساخت دو داروی جدید برای بیماران دیابتی و افزایش چربی خون در شرکت دارویی سها خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای گرفتن مجوز و موافقت اصولی به منظور تولید این دو قلم دارو، با سازمان غذا و دارو انجام شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر قاسم رضایی اظهارداشت: همچنین، اقدامات لازم برای تولید دو قلم داروی جدید ام اس نیز در شرکت دارویی سها در دستور کار واحد تحقیقات و توسعه شرکت دارویی سها قرار دارد.

وی با اعلام اینکه مراحل تولید داروی اول با نام "فینگولیمود"، انجام شده و بزودی آغاز می شود، گفت: داروی دوم نیز در مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو قرار دارد.

رضایی در ارتباط با اینکه این دو داروی جدید ام اس چه تفاوتی با داروهای موجود در بازار دارویی کشور دارند، افزود: هر دو دارو اثربخشی به مراتب بالاتری نسبت به داروهای هم رده خودشان دارند.

معاون بهره برداری شرکت داروسازی سها تاکید کرد: داروی دوم نیز، تاییدیه انجمن ام اس ایران را نیز گرفته است.

وی در ادامه به تشریح سایر فعالیتهای شرکت دارویی سها پرداخت و از تولید دارویی برای کنترل فسفات بیماران دیالیزی خبر داد.

رضایی در همین زمینه افزود: داروی بیماران دیالیزی CKB، برای کنترل فسفات سرم خون بیماران دیالیزی است که "سولامر" نام دارد.

وی گفت: کارهای تحقیقاتی برای تولید این دارو به پایان رسیده و مجوز تولید آن را نیز گرفته ایم.

معاون بهره برداری شرکت دارویی سها با اعلام اینکه در حدود 90 قلم دارو در شرکت سها هلال تولید می شود، افزو: 23 قلم از این داروها برای اعصاب روان، 12 قلم برای بیماریهای قلبی و عروقیف 12 قلم داروی ضد درد، 13 قلم داروهای گوارشی، سه قلم داروی هورمونی و 14 قلم داروی آنتی بیوتیک است که در اشکال گوناگون تولید می شوند.

رضایی، شرکت دارویی سها هلال را جزو 26 شرکت تولید کننده دارو در کشور دانست و گفت: برنامه و هدفگذاری ما برای سال 93 این است که به رتبه های بالاتر و حتی یکی از 10 شرکت دارویی کشور قرار بگیرد.

برچسب ها: دارو ، دیابت ، چربی خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: