کد خبر: ۲۲۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 01
سازمان نظام پزشکی می بایست در این زمینه با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی اجتماعی خود در مسیر ارتقای جامعه پزشکی و افزایش اعتماد اجتماعی به آن گام های جدی تری بردارد

شفاآنلاین>سلامت> وزیر رفاه، در جمع هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، بر ضرورت تعامل بیشتر در حوزه های مرتبط با نظام سلامت تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد شریعتمداری، در جمع اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، رابطه بین پزشک و بیمار را یک سرمایه اجتماعی برای جامعه خواند و با انتقاد از برخی غفلت ها در مخدوش کردن این رابطه، گفت: سازمان نظام پزشکی می بایست در این زمینه با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی اجتماعی خود در مسیر ارتقای جامعه پزشکی و افزایش اعتماد اجتماعی به آن گام های جدی تری بردارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و سرآمد پزشکان ایرانی در دنیا، ارتقاء علوم پزشکی را از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: صف های طولانی بیمارانی که برای اعمال جراحی ساده راهی کشورهای خارجی می شدند، به ما یادآوری می کند که ارائه خدمات پزشکی در ایران هم اکنون به چه جایگاه مهمی در دنیا دست یافته که مرجع بسیاری از بیماران کشورهای همسایه است و ضمن ارتقاء استقلال نظام اسلامی در سال از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

شریعتمداری، به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پزشکان با بذل جان چه در بیمارستان های صحرایی در پشت جبهه ها و چه در بیمارستان های پشتیبان در شهرهای بزرگ نشان دادند که همواره همراه مردم و نظام اسلامی بوده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح برخی مشکلات موجود در نظام سلامت کشور بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی را سه حوزه مشترک مابین این وزارتخانه و سازمان نظام پزشکی خواند و افزود: در سازمان تامین اجتماعی تنها ۷ درصد از ۴۲ میلیون تحت پوشش خدمات درمانی و ۲۵ درصد خدمات سرپایی را دریافت می کنند و برای بقیه از خارج از سازمان خرید خدمت صورت می گیرد. بنابراین با توجه به مطالبات انباشته شده، وظیفه داریم تا نسبت به کاهش مطالبات و زمان بازپرداخت خدمات اقدام کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در ماه های اسفند و فروردین بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه پزشکی و نظام سلامت از بیمه ها را بتوان پرداخت کرد و این فاصله را کاهش داد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ۴۰درصد دارو و تجهیزات(Equipment) پزشکی در مجموعه این وزارتخانه تولید می شود، اظهار امیدواری کرد با تعامل بیشتر بتوان مشکلات موجود در این زمینه را نیز حل و فصل کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت ساختارمند کردن ارتباط میان این وزارتخانه با سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد با تعیین نمایندگان دو طرف در سه کمیته ویژه در حوزه های بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی و با هماهنگی با وزارت بهداشت، بتوان در مسیر حل مشکلات موجود و نیز ارتقاء سطح سلامت در جامعه قدم های موثری برداشت.

در ابتدای این نشست، علی اصغر پیوندی رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ و محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی(medical)، برخی از مشکلات موجود در حوزه های کاری فیمابین را تشریح و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: