کد خبر: ۲۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 17
شفاآنلاين - احمد، کشاورزی که سال گذشته گاوش موجب مرگ یک موتور سوار می شود، به دلیل محکوم شدن به پرداخت دیه موتورسوار، زندانی است.

به گزارش شفاآنلاین؛ زندانیان زیادی به دلیل دیه در زندان های کشور هستند. اما داستان احمد با بقیه متفاوت است؛

زمان؛ غروب یکی از روزهای زمستان ۹۲

مکان؛ یکی از روستاهای مازندران

احمد کشاورز است. او همراه با همسر، سه دختر و یک پسرش از زمین های کشاورزی شان کار می کنند و خرج زندگی در می آورند. او دو گاو هم داشت. 

زمستان بود،‌ در گرگ و میش غروب زمستانی احمد دو گاوش را از سر زمین به خانه می برد. نه زمان و نه مکان،‌ هیچ نشانه ای از وقوع حادثه ای دردناک نداشتند. اما اتفاق افتاد؛ موتوری که مرد و زنی سوار آن بودند، به احمد و گاوهایش نزدیک شدند. صدای موتور خماری گاوها در سرمای زمستان و خستگی نیم روزی چرا در صحرای یخ زد را پراند. یکی از آنها رم کرد و پسط جاده پرید. مرد موتورسوار دستپاچه شد. گاو و موتور تصادف کردند،‌ مرد به کف جاده پرت شد. پرایدی در آن هنگام به احمد، گاوها و مرد موتورسوار رسید. راننده موتور پس از تصادف با گاو،‌ با پراید تصادف کرد و کشته شد. همسرش هم مصدوم. 

حادثه به همین سادگی، احمد را روانه زندان کرد. مضموت رای دادگاه چنین است؛ طبق استعلامات به دست آمده هرچند علت مرگ مرد موتورسوار تنها به این برخورد مربوط نمی شود و علت اصلی فوت، پرت شدن متوفی و برخورد آن با یک دستگاه خودروی پرایدی اعلام می شود که در مسیر مخالف این موتور سوار در حکت بوده است، اما طبق احکام صادره مسبب اصلی این حادثه حرکت ناگهانی گاو به سمت جاده است.

در گزارشات مکتوب این پرونده آمده «گاو در زمان تصادف از بین می رود و نهایتا صاحب گاو با عنوان قتل غیرعمد در اثر بی احتیاطی در نگهداری احشام به پرداخت دیه کامل یعنی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان محکوم می شود.

احمد سه ماه است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان رشت تحمل کیفر می کند. در حال حاضر خانواده او بی سرپناه و بی پشتوانه مالی در انتظار کمک های مردمی خیرین برای پرداخت دیه هستند.

ستاد دیه کشور آماده پذیرش کمک های خیرین برای کمک به آزادی این زندانی و زندانیان دیگر است؛ شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004 سیبای بانک ملی به شماره کارت 7503 - 9951 - 9911 - 6037 به نام ستاد دیه کشور،

گفتنی است هم اکنون 7500 نفر از هموطنان ما به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در زندان های کشور به سر می برند. ستاد دیه کشور در طول 24 سال گذشته توانسته با کمکهای مردم نوع دوست کشورمان و همچنین حمایت های مسئولین بیش از 77 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگرداند.

خبرآنلاين

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: