کد خبر: ۲۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 01
در تصویر فوق که به «هرم رژیم مصرف رسانه‌ای» معروف است، به خوبی می‌توان جایگاه مصرف هر رسانه و فعالیت را در مجموع هرم مصرف رسانه‌ ای فرد دید
شفاآنلاین>اجتماعی>همانند تنوع تغذیه و ضرورت انتخاب رژیم غذایی<diet> مناسب، با گسترش یافتن رسانه های نوین و سرعت انتشار آنها و سیل انبوه اطلاعات رد و بدل شده، مخاطبان و مصرف کنندگان نیز ناچار به در پیش گرفتن نوعی رژیم رسانه ای شده اند. در این مقاله و اینفوگرافی مرتبط با مفهوم «رژیم رسانه ای» آشنا می شوید.

به گزارش شفاآنلاین،در تصویر فوق که به «هرم رژیم مصرف رسانه‌ای» معروف است، به خوبی می‌توان جایگاه مصرف هر رسانه و فعالیت را در مجموع هرم مصرف رسانه‌ ای فرد دید.

در کل نکته قابل توجهی که به بهانه این اینفوگرافی زیبا می‌توان به آن اشاره کرد، این است که امروزه مصرف رسانه ای افراد کاملاً در هم تنیده و پیوسته است به این معنی که فرد معمولاً به قصد سرگرمی ممکن است وارد شبکه شود و در ادامه بر روی دستگاه خود به تماشای فیلم از یوتیوب بپردازد و بلافاصله به موضوعی علاقه مند شده و به جست و جوی اخبار پیرامون آن بپردازد.

برای مصرف خبر و کسب اطلاع و خبر رسانی نیز همین الگو صادق است، یعنی ممکن است پژوهشگران برای مطالعه و انجام پژوهش، ارقام و میزان مصرف را از هم تفکیک نمایند. اما نباید فراموش کنیم که از دید مخاطب/مشتری همه این فعالیت ها می تواند در لحظاتی متوالی اتفاق بیفتد و دست کم تفکیک پررنگی بین آنها وجود نداشته باشد.

توجه به این نکته ازآنجا ضرورت می‌یابد که در این عصر رسانه‌ ای و با این الگو و رژیم های مصرف پیچیده که فرد دائماً و در فواصل کوتاه بین ابزارهای مختلف و فعالیت های مختلف (حتی به شکل ناخودآگاه) در حال جابه جایی است، خبر رسانی نیز باید از الگوهای جدید و منطبق با این فضا استفاده نماید، در غیراین صورت روز به روز سهم کمتری در رژیم مصرف رسانه ای علی الخصوص با واسطه رسانه های جدید و اجتماعی خواهد داشت.اقتصادبرتر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: