به گزارش شفا آنلاين، مجله «متروپلیس» مدتی پیش برای رقابت «شهرهای زنده» خود از شرکتکنندگان خواست راهکارهایی را برای حل بحران مسکن پیش روی شهر نیویورک ارائه دهند. بر اساس ادعای این مجله، انتظار میرود این شهر تا سال 2040 پذیرای بیش از یک میلیون سکنه بیشتر باشد و این امر مشکلات مضاعفی برای حمل و نقل و مسکن ایجاد میکند.
این رقابت به دنبال طرحهایی بود که در پنج بخش نیویورک قابلپیادهسازی باشند. همچنین از شرکتکنندگان خواسته شده بود دوامپذیری، استراتژیهای چندکاربرده، امکانات رفاهی سبک زندگی و طرح چند نسلی نیز در نظر گرفته شود.
طرح «ویو» برنده نخست رقابت مزبور، توسط «اندرو دافین» و شرکت NBRS+Partners ارائه شد و در واقع، بازتوسعه خط ریلی West Side Line است که در سال 1934 و پیش از بلااستفادهشدن آن افتتاح شده بود.
برنده دوم این رقابت نیز چاد کلوگ، ماتیو بولز و نینا محجوب از شرکت طراحی AMLGM معرفی شدند. طرح Urban Alloy آنها تبادل بین جادههای بزرگ و حمل و نقل ریلی را میسر میکند و شامل ساختاری با پیچکهای فولادی وسیعی است که خطوط قطار و آزادراهها را شامل میشود و نقطه اتصال مرکزی برای مردم نیویورک است. علاوه بر داشتن هاب حملونقل، این ساختار همچنین دارای واحدهای مسکونی و فضاهای سرگرمی است که توسط ارتباطات حمل و نقلی به آسانی در دسترس قرار میگیرد.
هر یک از این برندگان 10 هزار دلار امریکا را به عنوان جایزه دریافت میکنند