کد خبر: ۲۲۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 22
نوزادان باهوش در مقایسه با دیگر نوزادان توانایی بیشتری در درک ریاضیات و شناسایی اعداد دارند. آن‌ها در ۸ تا ۹ ماهگی به راحتی می‌توانند عدد ۲ را از ۳ تشخیص دهند. در حالی که این اتفاق در نوزادان عادی در ۱۰ ماهگی به بعد اتفاق می‌افتد
شفاآنلاین>سلامت>برخی کودکان فقط از نظر والدین خود نابغه هستند. با وجود این برخی کودکان واقعا بااستعداد هستند؛ آیا کودک شما نیز جزء این گروه است؟

به گزارش شفاآنلاین، یافته‌های دانشگاه بریستول نشان می‌دهد مادران مثبت اندیش، دارای کودکانی خواهند شد که ریاضیات و درک و فهم علوم در مرتبه بالاتری قرار دارند. بر پایه این تحقیق، مادرانی که نگاهی مثبت به زندگی داشتند، به تغدیه کودکان‌شان که سبب رشد مغز<the brain> آنها می‌شود، توجه بیشتر می‌کنند، تمایل آنها به خواندن داستان برای کودکانشان بیشتر است و همچنین، علاقه بیشتر به مشق و تکالیف منزل و پیشرفت درسی آنها نشان می‌دهند.

 نوزادان باهوش در مقایسه با دیگر نوزادان توانایی بیشتری در درک ریاضیات و شناسایی اعداد دارند. آن‌ها در ۸ تا ۹ ماهگی به راحتی می‌توانند عدد ۲ را از ۳ تشخیص دهند. در حالی که این اتفاق در نوزادان عادی در ۱۰ ماهگی به بعد اتفاق می‌افتد.

محققان می‌گویند زمانیکه مادران تغذیه بهتر، خواب بهتر و توانایی‌ کنترل هیجان‌ها را با موفقیت کودکانشان مرتبط می‌دانند، کودکان آنها ممکن است از کارکرد تحصیلی بالاتر و مشکلات کمتر در مدرسه برخوردار باشند.

این که کودک زود به حرف بیاید به تنهایی نمی تواند نشانه نبوغ و استعداد او باشد، اما اگر او از لغات و جملات پیشرفته استفاده کند، احتمالا به همان باهوشی است که فکرش را می کنید. یک کودک ۲ ساله معمولی می تواند جمله ای مانند «یک سگ آنجاست» را به زبان بیاورد اما یک کودک نابغه این جمله را می گوید: «یک سگ قهوه ای در حیاط پشتی است و دارد گل ها را بو می کند.»

شواهد علمی وجود دارد که رفتار مادران بر نوزادن تاثیر می‌گذارد. از همین رو، مادران باردار باید سیگار نکشند و رژیم غذایی مناسب را دنبال کنند. پس از زایمان، تغذیه با شیر مادر مهم است و همچنین داشتن مجموعه‌ای از رفتارهای مناسب با کودکان‌شان. بعدها در دوران کودکی، در کنار یک رژیم غذایی مناسب، تعامل مادر با کودک و آموزش او، به ویژه خواندن اهمیت دارد. در هنگام رشد کودکان، مادران باید به آنچه که کودکاشان در مدرسه انجام می‌دهند و با مشکلاتی که مواجه‌اند، توجه کنند.

محققان می‌‍گویند که احتمال موفقیت درسی کودکانی که مادران مثبت‌اندیش دارند در آینده بیشتر است و آنها احتمالا مشکلات اجتماعی و شخصی کمتری در مدرسه خواهند داشت و همچنین احتمال دچار شدن آنها به اضافه وزن نیز کمتر از دیگر کودکان است.

نشانه‌های نوزاد باهوش چیست؟

با توجه به عکس‌العمل‌ها و واکنش نوزادان بعد از ۷ ماهگی می‌توان به میزان هوشیاری<Vigilance> نوزاد پی برد. تنها کافی است علاوه بر آنکه به تغذیه و خواب نوزادتان اهمیت می‌دهید، حالت‌ها و واکنش‌های او را در مقابل اشیا، اتفاق‌ها و افراد مختلف بررسی کنید.

 نوزادی که بهره هوشی بالایی دارد قادر است از ماه پنجم تولد شادی، غم، استرس و اضطراب را بیشتر از دیگر نوزادان از لحن و چهره پدر و مادرش بخواند. بنابراین باید مراقب باشید که در حضور این نوزادان از ابراز احساسات‌ منفی و غمگینانه پرهیز کنید.

به طور معمول نوزادان از ۹ ماهگی توانایی تقلید از اطرافیان خود را دارند. اما نوزادان باهوش ممکن است از ۸ ماهگی این رویه را پیش بگیرند. به این ترتیب باید بدانید که نوزادان با چشمانشان رفتارهای شما را اسکن می‌کنند و رفتارهایی مشابه شما نمایش می‌دهند. در این سن و سال است که نوزادان علاقه زیادی به تماشای خود در آینه دارند.

 نوزادان باهوش در مقایسه با دیگر نوزادان واکنش‌های هیجان‌انگیزتری در مقابل موزیک نشان می‌دهند. آن‌ها با شنیدن موسیقی‌های ریتمیک دست، پا و سر خود را تکان می‌دهند و غالبا بدون هیچ پیش زمینه آموزشی حرکات موزون از خود ارائه می‌دهند. بچه‌هایی که آموزش موسیقی می‌بینند عملکرد حافظه بهتری نسبت به دیگران دارند. موسیقی‌دان‌ها به‌طور معنی‌داری در موارد زیر بهتر عمل می‌کنند:

مهارت‌های خواندن
فرهنگ لغت
حافظه کلامی
صوت شناسی
توانایی‌های ریاضی
مهارت‌های زمانی- فضایی
 کم کاری تیروئید رابطه مستقیم با کم‌هوشی نوزاد 

تحقیقات نشان داده که یکی از مهم‌ترین نکاتی که خانم‌ها پیش از بارداری باید به آن توجه کنند بررسی احتمال ابتلا به کم‌کاری تیروئید است که امروزه در بین اغلب خانمها شایع است. . افرادی که قصد بارداری دارند یا باردار شده‌اند باید حتما از نظر کم‌کاری تیروئید مورد آزمایش قرار بگیرند، چرا که ابتلا به کم‌کاری تیروئید تاثیرات مخربی بر ضریب هوشی نوزادان دارد. 

بنابراین در صورتی که مادری دوران بارداری را بدون توجه به مسئله کم‌کاری تیروئید و مشاوره پزشک سپری کند ممکن است با مشکل کم‌هوشی فرزندش مواجهه شود. مادرانی که علائمی مانند پف‌آلودگی، بی‌حالی، ریزش مو، کاهش ضربان قلب، افزایش چربی و فشارخون، کاهش تمرکز و گرفتگی‌های عضلانی را تجربه می‌کنند باید احتمال ابتلا به کم‌کاری تیروئید را در خود بررسی کنند.علم و فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: