کد خبر: ۲۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 22
اخیراً مشاهده شده، کلاهبرداران با در دست داشتن رمز ورود به حساب بانکی اشخاص اقدام به برداشت های غیرمجاز می کنند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک رفاه به مشتریان خود هشدار داد مراقب رمز کارت های بانکی خود باشند.

به گزارش شفا آنلاین: اخیراً مشاهده شده، کلاهبرداران با در دست داشتن رمز ورود به حساب بانکی <Bank Account>اشخاص اقدام به برداشت های غیرمجاز می کنند.

از این رو این بانک به منظور افزایش ضریب امنیتی تراکنش های مالی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی مشتریان از شیوه ها و شگردهای نوین کلاهبرداری بر رعایت نکات امنیتی زیر تأکید کرد:
1. مشتریان گرامی در حفظ رمز کارت های بانکی، نهایت دقت را معمول و به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. همچنین در هنگام خرید و استفاده از پایانه های فروشگاهی، شخصاً نسبت به انجام عملیات پرداخت، اقدام کنند.

2. تغییر رمز به صورت دوره ای و بنا به ضرورت، در جلوگیری از اهداف مجرمانه، اثربخش است.

3. برای انتقال وجه به حساب و کارت شخصی توسط دیگران، حضور پای دستگاه خودپرداز ضرورت نداشته و صرفاً ارائه شماره کارت، به شخص واریزکننده، کفایت می کند.

4. مشتریان تا حد امکان در هنگام استفاده از دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروشگاهی، از عدم نصب تجهیزات اضافی بر روی آنها و عدم تعبیه دوربین های غیرمجاز در اطراف، اطمینان حاصل کنند.

5. در صورت سرقت و مفقودی کارت در اسرع وقت و از طریق روش های زیر نسبت به غیرفعال سازی آن، اقدام کنند:

• تماس با مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی بانک (فراد) 8525-021
• دستگاه خودپرداز
• موبایل بانک
• اینترنت بانک
• مراجعه حضوری به شعبه
مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به قسمت توصیه های امنیتی پورتال بانک رفاه کارگران به نشانی www.refah-bank.ir مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: