کد خبر: ۲۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 16
شفا آنلاین -رئیس سازمان بهزیستی گفت: طرح کاهش طلاق پس از اجرای موفق در استان یزد به زودی در کشور اجرایی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: سعی می کنیم هزینه های درمانی را در سبد اقتصادی مردم با توجه با آگاه سازی، پیشگیری و استفاده از فرآیندهای مددکاری کاهش دهیم. خوشبختانه سازمان بهزیستی با 150 عنوان فعالیت که بیشتر آنها مددکار محور است و با استفاده از طب مبتنی بر خانواده و پیشگیری می تواند هزینه های درمانی را کاهش دهد.

وی از اجرای طرح کاهش طلاق خبر داد و افزود: در سال جاری طرح آزمایشی کاهش طلاق و پایداری خانواده در استان یزد اجرا شد و خوشبختانه به  نتایج مورد نظر دست پیدا کردیم. دولت برای اجرای این طرح در کشور اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، در طرح کاهش طلاق مشاوره های رایگان به زوج ها داده می شود و این در حالی است که بزرگترین مشکل خدمات بهزیستی نبود مشاوره و مداخلات خانواده محور است.

وی با اشاره به برگزاری جشن روز مددکار گفت: قرار است این روز به عنوان روز ملی ثبت و هر ساله مراسم جشن ملی مددکاری برگزار شود. در حال حاضر سازمان بهزیستی تنها متولی دولتی حوزه مددکاری در کشور است.

هاشمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی همزمان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها برنامه های منسجمی را در نظر گرفته اند، تاکید کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی را برگزار کرده ایم و مددجویان نیز باید خیالشان از اجرای قانون جدید راحت باشد. عوایدی را از اجرای این قانون در اختیار مددجویان قرار می دهیم.

وی افزود: تلاش دولت و سازمان بهزیستی این است که توانبخشی مبتنی بر جامعه را به توانبخشی مبتنی بر خانواده تغییر دهد و این بدان معنی است که نگهداری معلول باید مبتنی بر خانواده باشد و یکی از اعضای خانواده در کنار معلول حضور داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: