کد خبر: ۲۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
آب برنج می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین می دهد
شفا آنلاین>سلامت> وقتی دل پیچه سراغ تان می آید، خلاصی از آن مهمترین هدف شماست. درمان دل پیچه لزوما بدین معنا نیست که باید به دکتر بروید. در بسیاری از موارد می توانید با درمان خانگی دل پیچه خود را مداوا نمایید.
 
به گزارش شفا آنلاین:دل پیچه بسیار شایع است به طوری که هرکسی یک یا چندبار آن را تجربه کرده است. دلایل متعددی وجود دارد که شما ممکن است دچار دل درد شوید. اکثر این علت ها جدی نیستند و زودگذر می باشند. از این رو احتمالا برای درمان دل پیچه<Cramps> و دل درد می توانید از راه حل های خانگی استفاده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.
 


آب برنج می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین  می دهد.
 
برای درمان دل درد می توانید از پد حرارتی استفاده نمایید و یا این که چای بابونه و نعناع را امتحان نمایید. در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید تا بدن شما آب کافی داشته باشد.


موارد زیر به عنوان توصیه هایی کلی برای درمان دل پیچه به شما کمک می نماید:

        به جای خوردن سه وعده غذای بزرگ، سه وعده غذای کوچک بخورید.
        غذا را به آرامی و به خوبی بجوید.
        از غذاهایی که شما را آزار می دهند اجتناب نمایید. (مثل غذاهای تند و یا سرخ کردنی)
        استرس را با ورزش، مدیتیشن یا یوگا کاهش دهید


۱-استفاده از پد حرارتی

هنگامی که احساس دل پیچه می کنید، یک پد حرارتی یا بطری آب گرم را می توانید پیدا کنید که شما را آرام کند. همچنین می توانید پتوی الکتریکی خود را دربربگیرید تا آرام بمانید تا زمانی که علائم دل درد بگذرند.

گرما بر روی معده، گرفتگی و درد را از شما رد می کند و همچنین می تواند ماهیچه های شما را آرام کند و حالت تهوع شما را کاهش دهد. با این حال، استفاده بیش از حد طولانی از آن می تواند به پوست شما آسیب بزند.

۲-استفاده از آب برنج

آب برنج دقیقا همان آبی است که پس از پختن برنج اضافه می آید و می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین می دهد.

۳-آب لیموی گرم

اگر مشکل شما سوء هاضمه باشد، آب لیمو به دل دردتان کمک می کند. سطح اسیدیته بالا باعث تولید اسید هیدروکلریک می شود که مواد غذایی را تجزیه می کند. افزایش تولید مقدار HCL به شما کمک می کند تا هضم همراه با سرعتی طبیعی انجام شود. علاوه بر این شما مزیت هیدراسیون را هم دریافت می کنید که باعث می شود، دفع و ادرار بهتر انجام گیرد.

درمان گیاهی دل پیچه

برخی از گیاهان هم به صورت چای و یا غیرچای به درمان دل پیچه می تواند کمک کند.

الف-ریشه زنجبیل

از زمان های قدیم، زنجبیل را به عنوان درمانی برای هرچیزی از درد گرفته تا تهوع می دانستند. مطالعات نشان داده اند که زنجبیل می تواند یک درمان بسیار موثر برای برخی از ناراحتی معده باشد.

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که در بسیاری از فرم ها موجود است و می تواند به همه کمک کند. جویدن آن و استفاده از مکمل آن آسان است. با این وجود افرادی ترجیح می دهند از آن به شکل نوشیدنی استفاده کنند. برای درمان دل پیچه یک زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا این که ریشه تازه آن را ریز ریز کرده و با چای بنوشید.

ب-بابونه

یک فنجان از چای بابونه می تواند به به عنوان یک ضد التهاب به کاهش درد ناشی از ناراحتی معده کمک کند. این خواص ضد التهابی به ماهیچه های شکم کمک می کند که آرام باشند،  و در نتیجه می تواند درد، گرفتگی و اسپاسم را کاهش دهد و در درمان دل پیچه در کوتاه ترین زمان کمک کننده است.

پ-دانه های رازیانه

اگر دل درد شما ناشی از سوهاضمه باشد، جویدن دانه های رازیانه می تواند به شما کمک کند. این دانه ها حاوی آنتول هستند، یک روغن فرار که می تواند ترشح مایع گوارشی را تحریک کند تا مواد غذایی بتواند در کنار هم در مسیر گوارشی حرکت کنند.

همچنین می تواند باعث التهاب و کاهش درد ناشی از آن شود. اگر از گاستریت، التهاب معده، رنج می برید استفاده از رازیانه ممکن است برخی از ناراحتی ها را تسکین دهد. دانه ها رازیانه به نوعی در بهبود و درمان دل پیچه شما موثر است.

ت-نعنا

چای نعنا تازه می تواند به آرام شدن عضلات شکم کمک کند. همچنین به بهبود ترشح صفرا نیز کمک می کند، که باعث هضم بهتر می شود. استفاده از نعنا به خصوص در صورتی که از سوء هاضمه یا نفخ رنج می برید می تواند مفید باشد.

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است. برای درمان دل پیچه یک زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا این که ریشه تازه آن را ریز ریز کرده و با چای بنوشید

درمان دل پیچه در کودکان

برای درمان دل پیچه در کودکان علاوه بر استفاده از مواردی که در قبل بیان شد، می توانید از موارد زیر نیز استفاده نمایید.
 
روش‌هایی برای درمان دل پیچه

۱-ماست

ماست یک خنثی کننده خوب برای گرفتگی های معده و اسهال است. اگر درد معده کودک شما با اسهال همراه است، باکتری های خوبی که باعث می شود میزان مصرف مواد مغذی در معده متعادل شود با دفع روده ای از دست می روند. این ماده در درمان دل پیچه و اسهال در کودکان موثر است.

ماست شامل باکتری های مفید و سالمی است که می تواند جایگزین باکتری های از دست رفته شود. این باکتری ها به بدن کمک می کند تا به جای از دست دادن مواد مغذی، آن ها را استفاده نماید.

۲-عسل

عسل یک ترکیب ملایم از آنتی اکسیدان ها، قندها و کربوهیدرات ها است. با این حال برای کودکان زیر ۱ سال به دلیل خطر بوتولیسم توصیه نمی شود. می توانید عسل را به همراه کمی چای و یا آب گرم به کودک خود دهید و یا این که یک قاشق از عسلی که در دمای اتاق قرار دارد به او بدهید، این ترکیب ملایم می تواند در درمان دل پیچه موثر واقع شود.

موارد زیر نیز به عنوان توصیه هایی کلی به شما کمک می کند

        کودک را بخوابانید تا استراحت کند
        اگر فکر می کنید کودک می تواند یبوست داشته باشد، او را در توالت قرار دهید. دفع مدفوع ممکن است درد را کاهش دهد. همچنین نشاندن کودک در وان آب گرم هم می تواند به دفع او کمک کند.
        از دادن ایبوپروفن، داروهای درد یا ملین ها به او اجتناب کنید.


داروها و قرص هایی برای درمان دل پیچه

     برای درد ناشی از نفخ، داروهایی که سیتریکون آنها را تشکیل می دهد مثل (Mylanta، Gas-X) می توانند کمک کند.

     برای سوزش سر دل ناشی از بیماری ریفلاکس معده، آنتی اسیدهایی مثل (Pepcid AC، Zantac 75) را امتحان کنید.

     برای یبوست، یک نرم کننده یا ملین کننده مدفوع خفیف ممکن است به شما کمک کند.
    برای انواع دیگر درد، استامینوفن (Liquiprin، Panadol، Tylenol) ممکن است مفید باشد. اما از ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Midol، Motrin)، یا ناپروکسن (Naprosyn، Aleve، Anaprox، Naprelan) اجتناب کنید چرا که می توانند معده شما را تحریک کنند.بض ما


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: