کد خبر: ۲۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 12
در لرستان ۳ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان فعال است که مرکز صدیق بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز است
شفاآنلاین>سلامت> خانه‌های حمایتی سالمندان باهدف تغییر محل زندگی سالمندان از آسایشگاه به خانه‌هایی شبیه خانه‌های معمولی و بازتوانی روانی سالمندان راه‌اندازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، «فاطمه‌زهرا توکلی»، مدیرکل بهزیستی لرستان در آیین افتتاح خانه‌های حمایتی سالمندان صدیق شهرستان خرم‌آباد، افزود: با توجه به تغییر استراتژی و رویکرد سازمان از نگهداری سالمندان و معلولان در مراکز کوچک و خانه‌های حمایتی به جای مؤسسات و مراکز (centers)آسایشگاهی، خانه‌های حمایتی سالمندان جهت ارتقای کیفیت زندگی و اعتمادبه‌نفس و کاهش وابستگی به دیگران و ارزیابی میزان توانمندی فرد سالمند، رویارویی با مشکلات و آماده‌سازی سالمندان برای ورود مجدد به خانواده و جامعه و در فضای مشابه محیط خانواده ایجاد شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های حمایتی سالمندان در خرم‌آباد دومین خانه در سطح کشور است که با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده، افزود: در لرستان ۳ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان فعال است که مرکز صدیق بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز است.

این مقام مسئول یادآور شد: در آسایشگاه‌های سالمندان، سالمندان با انواع مسائل و مشکلات(Difficulties) دوران سالمندی نظیر آلزایمر، فلج‌های ناشی از سکته‌ها و … کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و بودن سالمندان سالم اما فاقد سرپرست مؤثر در کنار سالمندان دارای بیماری و معلولیت، سبب افسردگی و مشکلات روحی می‌شود.

توکلی وجود خانه‌های حمایتی را کمک به استقلال سالمندان و ارتقای بهداشت روانی آنان برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی در راستای وظایف بسیار گسترده‌ای که دارد نیازمند حمایت و همکاری خیرین عزیز است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه خیر فقط پول نیست، افزود: خیر می‌تواند تفکر، اندیشه یا انرژی مثبتی باشد که یک فرد به‌صورت داوطلبانه می‌تواند در اختیار همنوعان خود  قرار دهد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: