کد خبر: ۲۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 07
وزارت بهداشت شبکه‌ای را راه‌اندازی کرده است که تمام همراه‌سراهای بیمار سراسر کشور به عضویت این شبکه درآمده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> ایازی گفت: در حال حاضر ۷۲ همراه سرای بیماران در جهت رفع مشکلات و نیازهای همراهان بیمار در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت  اظهار کرد: وزارت بهداشت شبکه‌ای  را راه‌اندازی  کرده است که تمام همراه‌سراهای بیمار سراسر کشور به عضویت این شبکه درآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  تا به امروز ۷۲ همراه‌سرا خدماتی قابل قبول و مناسب به همراهان بیمار ارائه می‌دهند، افزود: همه ۷۲ سرای بیمار هیئت مدیره‌ای را انتخاب کرده‌اند که به تأیید وزارت کشور رسیده و یکی از وظایف اعضای هیئت مدیره این است که با شناسایی تمام مراکز درمانی نیازمند همراه‌سرا، مشکلات(Difficulties)همراهان بیمار برطرف شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: این اپلیکیشن به تازگی راه‌اندازی شده و در اختیار مددکار‌های اجتماعی بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت تا از این طریق، در صورت نیاز همراهان به اسکان در هتل‌ و مسافرخانه‌، راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

اختصاص هتل و مسافر خانه‌ برای همراهان بیمار در شهرهای بزرگ

ایازی با اشاره به اینکه اسکان همراهان بیمار در هتل‌ یا مسافرخانه‌ کاملاً رایگان است، گفت: همراه‌سرای بیماران در قالب شهر‌های بزرگ راه‌اندازی شده است و امروز بعدازظهر جلسه‌ای در زمینه انجام هماهنگی‌های نهایی با سازمان‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود.

وی افزود: همراه سرای بهشت ثامن ویژه مرکز طبی کودکان مفید تهران ۱۲۰ تخت دارد که به وسیله شهرداری راه‌اندازی شده است و همراهان بیماری که نیازمند به اسکان هستند در این همراه‌سرا اسکان پیدا می‌کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت قصد دارد از طریق ساخت همراه‌سرا یا راه‌اندازی اپلیکیشن نیاز همراهان بیمار(Patient) را برطرف کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: