کد خبر: ۲۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 07
درباره فاصله سنی دختر و پسر برای ازدواج، نمی توان برای همه قانون یکسانی صادر کرد. آن چه از سن مهم تر است تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها با توجه به دیرتر بالغ شدن شان باید از دخترها بزرگ تر باشند
شفا آنلاین>اجتماعی>من 33 ساله ام، دارای مدرک کارشناسی حقوق و سطح متوسط اقتصادی. کارمندم و خانواده ای مذهبی دارم. با دختری که سه سال از خودم بزرگ تر است، قصد ازدواج دارم و از لحاظ فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تقریبا هم کفو هستیم.

سن او تردید در من ایجاد می کند. لطفا راهنمایی ام کنید؟
درباره فاصله سنی دختر و پسر برای ازدواج، نمی توان برای همه قانون یکسانی صادر کرد. آن چه از سن مهم تر است تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها با توجه به دیرتر بالغ شدن شان باید از دخترها بزرگ تر باشند. با این حال عامل سن و تفاوت سنی در ازدواج به تنهایی نمی تواند تضمین کننده یک ازدواج موفق باشد. انگیزه زوج ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. کسانی هستند که با انگیزه های اقتصادی با افرادی ازدواج می کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آن ها دارند؛ ازدواجی بدون پایه های عاطفی و شناخت که نبود  علاقه در این نوع از ازدواج ها آن ها را با شکست مواجه می کند. در این صورت نمی توان گفت شکست این زندگی تنها به خاطر بالا بودن سن یکی از دو زوج بوده بلکه به خاطر انتخاب غلط، منجر به شکست شده است.


    شناخت متقابل مهم تر از فاصله سنی است
در مسئله ازدواج در صورت فراهم بودن نیازهای اساسی و شناخت متقابل، می توان فاصله سنی را از عوامل و عناصر اصلی دوام زندگی ندانست. با این حال هرچقدر فاصله و اختلاف سنی بین زن و مرد کمتر باشد، آن ها به درک بهتری از یکدیگر می رسند. بنابراین بهتر است تفاوت سنی در ازدواج متناسب باشد. زن و مرد هر چقدر تناسب و سنخیت بیشتری داشته باشند، پیوند و ازدواج مستحکم تری خواهند داشت. یکی از معیارهای انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوج ها از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه ها و خاطره های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت.


    شرط چشم پوشی از مهم بودن فاصله سنی
به عنوان جمع بندی به شما می گویم که اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن بودن یا بزرگ تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده ای نیست. بنابراین اگر در تمام معیارها و مسائل با یکدیگر تفاهم دارید و احساس می کنید که فرد مد نظرتان را پیدا کرده اید، می توانید از این یک مورد چشم پوشی کنید و ازدواجی صحیح داشته باشید.خراسان

: دکتر سیدعلی ظریفی | مشاور خانواده


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: