کد خبر: ۲۲۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 03
در حال حاضر کشور از نظر امکانات، تجهیزات و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه دچار کمبود‌هایی است و رشته فوق تخصص مراقبت‌های ویژه نیز حدود ۳ سال ایجاد شده است
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: نوپا بودن رشته فوق تخصص مراقبت‌های ویژه عامل کمبود نیروی انسانی است.

 به گزارش شفاآنلاین، فورمندی‌ مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشو‌ری و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: در حال حاضر کشور از نظر امکانات، تجهیزات و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه دچار کمبود‌هایی است و رشته فوق تخصص مراقبت‌های ویژه نیز حدود ۳ سال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: به دلیل نوپا بودن رشته فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در کشورمان کمبودهایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها داریم، مراقبت‌های ویژه  یکی از رشته‌های ضروری و مورد نیاز کشورمان محسوب می‌شود.

مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: بیمارستان مسیح دانشوری دارای ۴۰ تخت ICU است که دارای امکانات پیشرفته و تجهیزات به روز است و خدمات بهداشتی – درمانی خوبی به بیماران پیوندهای ریه، قلب و انواع جراحی‌ها ارائه می‌دهد.

از استانداردهای مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها فاصله داریم

وی بیان کرد: از نظر امکانات تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها نسبت به دنیا و به خصوص کشورهای پیشرفته عقب‌ است و با استانداردهای‌ دنیا فاصله دارد.

فورمندی‌ اظهار کرد: رشته مراقبت‌های ویژه به دلیل اینکه اخیرا در کشور پایه‌گذاری شده است دچار کمبود شدید نیروی انسانی و افراد متخصص(Expert) است، امیدواریم دانشگاه‌های علوم پزشکی هر چه سریع‌تر با آموزش افراد زبده‌ بتوانند این خلأ‌ را در ایران از بین ببرند.

مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از پروژه‌های بزرگ حوزه بهداشت و درمان در کشور محسوب می‌شود که در اوایل اجرای آن شرایط کاری و اجرای تعهداتش بسیار خوب بوده است و در آن زمان توانسته بود مطالبات جامعه پزشکی را پرداخت کند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که طرح تحول نظام سلامت با کمبود منابع مالی روبرو شده است و نمی‌تواند تعهدات‌ مالی خود را به پزشکان و ارائه کنندگان‌ خدمات بهداشتی – درمانی بپردازد.

تاخیر در پرداخت مطالبات عامل تعطیلی مراکز درمانی

فورمندی‌ گفت: متأسفانه پرداخت مطالبات و تعهدات‌ مالی آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز دچار عقب ماندگی‌ شده است و همین مسئله باعث بروز مشکلات و حتی تعطیلی برخی از مراکز شده است.

مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان (Hospital)مسیح دانشوری یادآوری کرد: کارانه‌ و مطالبات ما در حدود یک سال عقب افتاده است و همین مسئله باعث بروز مشکلات مالی برای جامعه پزشکی شده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: