کد خبر: ۲۲۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 02
امروزه خدمات دندانپزشکی‌ یکی از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است زیرا به دلیل قیمت بالای این خدمات مردم کمتر جهت معاینه و حتی درمان بیماری‌های دهان و دندان به پزشک مراجعه می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت> صادقی گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از ۶۸۰ خدمت دندانپزشکی کشور تعرفه دولتی دارد و همین مسئله باعث افزایش هزینه‌و برخی مشکلات شده است.

به گزارش شفاآنلاین، قاسم صادقی اظهار کرد: امروزه خدمات دندانپزشکی‌ یکی از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است زیرا به دلیل قیمت بالای این خدمات مردم کمتر جهت معاینه و حتی درمان بیماری‌های دهان و دندان به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ۵۷ خدمت دندانپزشکی تعرفه دارد و این موضوع در حالی است که حدود بیش از ۶۰۰ خدمت این حوزه تعرفه ندارد.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در دنیا تمام ۶۸۰ خدمت دندانپزشکی دارای تعرفه است، افزود: متأسفانه کمتر از ۱۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در ایران دارای تعرفه دولتی است و همین مسئله باعث سردرگمی مردم و مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی است و در چنین شرایطی ممکن است هر فردی با قیمت مدنظر خودش خدمات دندانپزشکی را به مراجعان ارائه دهد.

لزوم طرح تعرفه خدمات دندانپزشکی در شورای عالی بیمه

صادقی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بخشی از خدمات مورد نیاز مردم را در قالب قیمت تمام شده خدمت دندانپزشکی‌ تعریف کنیم تا در چنین وضعیتی بتوانیم به مردم و بیماران کمک کنیم.

وی بیان کرد: موضوع تعرفه‌گذاری خدمات از نظر قانونی در اختیار هیئت وزیران است و باید این مسئله به وسیله دبیرخانه شورای عالی بیمه(Insurance) مطرح و در کمیسیون دولت و هیئت وزیران نیز طرح و مصوب شود، وزارت بهداشت پیگیر این مسئله است تا خدمات از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت تعریف تا در هیئت وزیران به تصویب برسد.

رئیس اداره دندانپزشکی‌ وزارت بهداشت تأکید کرد: تعیین تعرفه برای تمام خدمات دندانپزشکی گامی مثبت در زمینه تسهیل شدن راه پیشگیری و حتی درمان بیماری‌های دهان و دندان و ارتقاء سطح سلامت دندان‌های مردم است.

صادقی گفت: در حال حاضر تعداد دندان‌های پوسیده مردم ایران بیشتر از استاندارد دنیاست و وزارت بهداشت در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی خوب را انجام داده است تا پیشگیری از پوسیدگی در بین همه مردم به ویژه‌ دانش‌آموزان و گروه‌های هدف در کشور انجام شود.

وی یادآوری کرد: تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی‌ از افزایش بی جهت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی‌ جلوگیری می‌کند و ایده و انگیزه‌ای برای مردم برای انجام معاینات چکاب، تشخیص و درمان (cure)بیماری دهان و دندانشان‌ می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: