کد خبر: ۲۲۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 01
برنامه ریشه کنی فلج اطفال زیر نظر سازمان بهداشت جهانی در ایران اجرا می‌شود و این سازمان با وسواس بسیار بر برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورها از جمله ایران نظارت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو درباره شایعات مربوط به کیفیت واکسن‌های خوراکی و تزریقی فلج اطفال در کشور توضیح داد.
 
به گزارش شفاآنلاین، علی واشقانی رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کیفیت واکسن فلج اطفال اظهارکرد: برنامه ریشه کنی فلج اطفال زیر نظر سازمان بهداشت جهانی در ایران اجرا می‌شود و این سازمان  با وسواس بسیار بر برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورها از جمله ایران نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون بخشی از برنامه ریشه کنی فلج اطفال است و مطابق توافق کشورها با سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون تزریقی هم به منظور پیشگیری(prevention) از فلج اطفال انجام می‌شود.

 بی کیفیت بودن واکسن فلج اطفال تزریقی صحت ندارد

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ضمن رد چینی بودن واکسن‌های تزریقی فلج اطفال در مورد کیفیت آن گفت:  ۲ تولیدکننده هلندی و فرانسوی تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در دنیا داریم و یکی از تولید کننده‌ها یک سایت تولید در هند دارد؛‌ در مجموع سه سایت تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در دنیا وجود دارد و واکسن‌ها در سایت کشور هند با همان کیفیت و تکنولوژی سایت اروپایی تولید می‌شوند و  واکسن فلج اطفال را از این ۲ تولید کننده خریداری می‌کنیم.

واشقانی ادامه داد: برنامه ریشه کنی فلج اطفال در ایران زیر نظر سازمان بهداشت جهانی است و این سازمان بر واکسن های تولیدی نظارت دقیق دارد همچنین واکسن فلج اطفال زیر نظر اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو وارد می‌شود و کیفیت آنها در آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

ریشه کنی فلج اطفال در کشور با واکسن خوراکی ایرانی

واشقانی با اشاره به واکسیناسیون فلج اطفال با واکسن خوراکی ایرانی گفت: واکسن خوراکی فلج اطفال در کشور تولید می‌شود و سال‌های بسیاری است که موسسه سرم سازی رازی این واکسن را تولید می‌کند.

واشقانی تصریح کرد: ۱۸ سال است که به دنبال واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال در ایران موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است و این نشان می‌دهد که واکسن ایرانی فلج اطفال از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا با تاکید بر کیفیت واکسن خوراکی فلج اطفال ایرانی افزود: ‌ما در همسایگی افغانستان و پاکستان به عنوان ۲ کانون فلج اطفال قرار داریم با وجود این شرایط توانسته‌ایم فلج اطفال را در ایران ریشه کن کنیم که این نشان از برنامه موفق ریشه کنی فلج اطفال در ایران و کیفیت بالای واکسن های خوراکی ایرانی بوده است.

ایران همسایه ۲ کانون فلج اطفال جهان

وی افزود: ریشه کنی فلج اطفال در ایران نتیجه تلاش معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در نظارت بر تولید و واردات واکسن فلج اطفال بوده است.

واشقانی یادآوری کرد: خوشبختانه در حالی توانستیم فلج اطفال را که کابوس مرگ و یک بیماری خطرناک محسوب می شود در ایران مهار کنیم که  ۲ کانون اصلی فلج اطفال در همسایگی ما قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: