کد خبر: ۲۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 31
مطالعاتی که نتایج آنها در مجله تغذیه بالینی آمریکایی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد برنج قهوه‌ای غنی از سبوس، پروتئین، تیامین، کلسیم، منیزیم، فیبر و پتاسیم است و برای کسانی که می‌خواهند وزن از دست بدهند یا مبتلایان به دیابت، یه گزینه غذایی عالی به شمار می‌رود
شفاآنلاین>سلامت> اکثر مصرف‌کنندگان برنج، نوع سفید آن را به‌دلیل تفاوت‌های ظاهری، به نوع قهوه‌ای برنج ترجیح می‌دهند و این در حالی است که ثابت شده مزایای سلامتی برنج قهوه‌ای چندین برابر برنج سفید است.

به گزارش شفاآنلاین، مطالعاتی که نتایج آنها در مجله تغذیه بالینی آمریکایی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد برنج قهوه‌ای غنی از سبوس، پروتئین، تیامین، کلسیم، منیزیم، فیبر و پتاسیم است و برای کسانی که می‌خواهند وزن از دست بدهند یا مبتلایان به دیابت، یه گزینه غذایی عالی به شمار می‌رود.

این در حالی است که آهن، ویتامین‌ها، روی، منیزیم و سایر مواد مغذی برنج سفید در طول فرایندهای تصفیه، کاهش می‌یابد. در ادامه مزیت‌های افزودن برنج قهوه‌ای به رژیم غذایی معرفی شده است:

منبع غنی از فیبر

این نوع برنج می‌تواند ۱۴ درصد از میزان نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند و بنابراین نقش مهمی در پیشگیری(prevention) از ابتلا به سرطان روده و سینه داشته باشد. مصرف فیبر خواص مفید بسیاری برای بدن دارد که سلامت دستگاه قلبی‌وعروقی جزئی از آنها است.

کند شدن پیشرفت دیابت

به گفته محققان مصرف هفتگی دو بار برنج قهوه‌ای خطر پیشرفت و ابتلا به دیابت(Diabetes) را کند می‌کند. البته مصرف دیگر غلات کامل مانند جو و گندم کامل، خطر ابتلا به این بیماری را تا ۳۶ درصد کاهش خواهد داد.

کاهش خطر آسم کودکی

کودکانی که مقدار زیادی غلات کامل از جمله برنج قهوه‌ای را همراه با ماهی می‌‌خورند احتمال ابتلا به بیماری آسم در آنها تا ۵۰ درصد کاهش می‌‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: