کد خبر: ۲۲۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 31
به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای اسلام و تحت رهبری مقام معظم رهبری شرایطی فراهم شده است که این نظام اسلامی روزبه‌روز در ابعاد مختلف شاهد توسعه و بالندگی است
شفاآنلاین>سلامت> استاندار تهران با اشاره به اجرای عملیات احداث ۱۹ بیمارستان در این استان تهران گفت: «در خصوص سرانه تخت بیمارستانی از میانگین کشوری عقب هستیم زیرا امروز در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۶ تخت بیمارستانی وجود دارد، ولی در شهرستان‌های استان تهران این رقم شش تخت بیمارستانی است؛ اما با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 98 ۱۰۰۰ تخت در شرق و ۱۰۰۰ تخت دیگر در غرب استان به بهره‌برداری خواهد رساند و درمجموع ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان تهران اضافه خواهد شد.»

به گزارش شفاآنلاین، انوشیروان محسنی‌بندپی در نشست خبری به مناسبت آغاز چهل‌سالگی انقلاب ضمن قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت، گفت‌: «به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای اسلام و تحت رهبری مقام معظم رهبری شرایطی فراهم شده است که این نظام اسلامی روزبه‌روز در ابعاد مختلف شاهد توسعه و بالندگی است.»

وی افزود: «آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت سال بلوغ و ارتقاء خدمات به آحاد جامعه در ابعاد مختلف است و ارائه این خدمات در شرایطی رخ داده است که رفتارهای خصمانه دشمنان با نظام و انقلاب از گذشته ادامه داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، اما بااین‌حال توفیقات بسیاری رقم خورده است.»

افزایش امید به زندگی از 54 به 78 سال
محسنی‌بندپی با اشاره به توسعه حوزه سلامت در طول انقلاب اسلامی ایران، گفت‌: «امروز امید به زندگی در شرایطی به ۷۸ سال رسیده که در ابتدای انقلاب سن امید به زندگی ۵۴ سال بوده است. در حقیقت در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر سال هفت ماه بر امید به زندگی شهروندان افزوده شده است.»

استاندار تهران اضافه کرد: «در بخش‌های مختلفی همچون تامین آب آشامیدنی و توسعه شبکه گازرسانی توفیقات بسیاری داشته‌ایم. استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی از گذشته تبلیغ می‌کردند و امروز نیز این کار را انجام می‌دهند که نظام کارآمدی لازم را نداشته است، اما همین فضایی که امروز ایجاد شده تا اصحاب رسانه در بررسی مشکلات در محورهای مختلف استان تهران می‌توانند به بحث و گفت‌وگو بپردازند، نشان‌دهنده بالندگی نظام اسلامی است. امروز پمپاژ ناامیدی به مردم در دستورکار دشمن قرار گرفته است، اما ما باید مراقب باشیم و تلاش کنیم که نشاط و امید را به زندگی مردم تزریق کنیم.» محسنی‌بندپی تاکید کرد: «دستیابی ما به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نشان می‌دهد که در کشور جوانانی باانگیزه و هوشمند داریم که جایگاه کشور را در تولید علم به سطح بالایی رسانده‌اند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعیت گسترده در استان تهران، خاطرنشان کرد: «امروز ۱۷ درصد جمعیت کشور در استان تهران قرار دارد. برخورداری این استان از محیط‌های علم‌محور و پژوهش‌محور و وجود بیشترین فعالان رسانه‌ای و سیاسی و جریان داشتن بیشترین فعالیت اقتصادی در این استان به شکلی که ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی از محل مالیات جمع‌آوری شده در این استان تامین می‌شود. اینها همگی باعث می‌شود که این استان از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. بر این اساس رئیس‌جمهوری در معرفی بنده به‌عنوان استاندار تهران اعلام کردند که این ام‌القری کشور ویژگی‌هایی دارد که باید با تلاش دوچندان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در تمامی حوزه‌ها شرایطی فراهم شود که چهره استان در شاخص‌های مختلف متحول شود.»

استاندار تهران اضافه کرد: «امروز در سازمان مدیریت استان اقدامات خوبی همچون تدوین سند توسعه استان تهران، تدوین سند آمایش استان تهران، تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی که از دغدغه‌های اصلی استان تهران به شمار می‌رود، محقق شده است. در حال حاضر استان تهران به‌عنوان تنها استانی که سند بودجه‌ریزی را در دستورکار قرار داده، شناخته می‌شود و می‌تواند به‌عنوان الگویی در سطح کشور شناخته شود.»

وی در خصوص پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت‌: «یک هزار و ۱۱۳ پروژه با اعتباری بالغ‌بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها شامل ۲۲۹ تخت بیمارستانی، بزرگ‌ترین مرکز گل و گیاه در ورامین با ۵۹ هزار و ۳۳۳ مترمربع گلخانه، بوستان‌های روستایی، هتل، فضاهای گردشگری، ۲۷۶ کلاس درس و مجتمع فرهنگی ورزشی خواهد بود. همچنین پروژه‌های میلیاردی نیز در سطح استان کلنگ‌زنی خواهد شد. البته اتصال خط شش مترو به اسلامشهر با اعتبار 1 میلیارد و دویست میلیون تومان و همچنین قطار شهری تهران پردیس نیز آغاز خواهد شده و ساخت فاز پنج و شش شهر پردیس هم در این ایام آغاز خواهد شد.»

محسنی‌بندپی افزود: «رشد جمعیت در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها چشمگیر است و این نیاز استان به برخی زیرساخت‌ها را دوچندان می‌کند. استان تهران باید در شاخص‌های زیر بنایی همچون فضاهای بیمارستانی و آموزشی و آبرسانی، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.» استاندار تهران همچنین از تحویل ۵۰۰۰ واحد مسکونی مهر به متقاضیان خبر داد و افزود: «این ۵۰۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر امروز به متقاضیان تحویل خواهد شد.»

وجود ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در تهران
وی در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه توسعه حمل‌ونقل ریلی در شهر تهران گفت‌: «در حال حاضر ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در تهران وجود دارد که باید ظرف مدت پنج سال نوسازی این ناوگان محقق شود؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد با توسعه حمل‌ونقل ریلی همانند اتصال خط شش مترو به اسلامشهر این مهم را محقق کنیم. بی‌تردید در نقاطی که امکان استفاده از سطح وجود داشته باشد از قطار شهری استفاده خواهیم کرد.»

وی در خصوص سرانه تخت بیمارستانی در استان تهران نیز تصریح کرد: «در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۶ تخت بیمارستانی وجود دارد، اما در شهرستان‌های استان تهران به ازای هر ۱۰ هزار نفر شش تخت بیمارستانی وجود دارد. ازاین‌رو با برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰۰۰ تخت در شرق و ۱۰۰۰ تخت دیگر در غرب استان به بهره‌برداری خواهد رسید. برای مثال امروز در شهرستان‌های ملارد، اسلامشهر، شهریار، ورامین بیمارستان‌هایی در دست احداث است و امیدواریم در سال ۹۸ حدود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری برسد؛ بنابراین درمجموع امروز ۱۹ بیمارستان در استان تهران در حال احداث است.»

استاندار تهران درباره مناسب‌سازی معابر برای معلولان نیز خاطرنشان کرد: «معابر شهری نه‌تنها برای معلولان، بلکه برای همه کسانی که آسیب موقتی دیده‌اند و همچنین زنان باردار باید مناسب‌سازی شود. البته در بعد کلان در این حوزه عقب هستیم و دستگاه‌های دولتی اهتمام جدی به خرج نداده‌اند.»

محسنی‌بندپی افزود: «استانداری تهران در نظر دارد تا مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولین را یکی از معیارهای ارزشیابی جشنواره شهید رجایی استان قرار دهد تا زمینه‌ای برای توجه بیشتر به این حوزه باشد. همچنین به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده‌ایم که در صدور مجوزهای ساخت‌وساز مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها برای معلولان مدنظر قرار گیرد.»

وی در خصوص منشا بوی نامطبوع هفته‌های گذشته تهران نیز گفت: «در این خصوص کار علمی صورت گرفت و سنجش آلاینده‌ها نیز انجام شد. در همان زمان در منطقه یافت‌آباد شاهد انتشار مقدار زیادی بو نسبت به سایر مناطق انتشار گاز CO2 بودیم که دارای منشا سولفوره است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده تنها ماده‌ای که در بررسی‌ها خود را نشان داد «مرکاپتان» بود که در صنایع پلاستیک‌سازی و گازرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نهایتاً گزارش محیط‌زیست و شهرداری تهران منشا بو را به این ماده شیمیایی نسبت داد و سایر موضوعات همچون چاه پلاسکو، فاضلاب و فعالیت گسل‌ها و آتشفشان دماوند همگی رد شد. البته آنچه در حال حاضر نسبت به آن نگران هستیم بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) است؛ زیرا قسمت شمالی این اتوبان کشتارگاه‌هایی وجود دارد که پساب آنها به‌صورت غیراستاندارد وارد محیط می‌شود و گاوداری‌ها و چرم‌سازی‌های اطراف آن نیز آلاینده هستند. ضمناً ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.»

یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دفترچه برای حاشیه‌نشینان
وی در خصوص تعداد حاشیه‌نشینان استان تهران هم گفت‌: «آمار مشخصی از تعداد حاشیه‌نشینان استان وجود ندارد، اما با آغاز پوشش بیمه (Insurance) همگانی و زمان دادن دفترچه بیمه سلامت حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دفترچه دریافت کردند که تخمین می‌زنیم همین تعداد حاشیه‌نشین در استان وجود داشته باشد. البته ممکن است تعداد آنها امروز افزایش یافته باشد.» محسنی‌بندپی در خصوص تکمیل پروژه مصلای تهران نی، گفت‌: «۲۹ بهمن‌ماه از این پروژه بازدیدی خواهیم داشت و نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.»

وی به تمهیدات تامین کالاهای اساسی پایان سال نیز اشاره کرد و یادآور شد: «هیچ نگرانی برای عرضه گوشت قرمز و سفید، میوه و … وجود ندارد و انبارها پر شده است.» استاندار تهران در خصوص اخذ عوارض از طرح زوج و فرد هم اظهار کرد: «در این خصوص در شورای شهر دو دیدگاه وجود دارد و هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است. فرماندار نیز در این خصوص اعلام نظر کرده، اما با توجه به شرایط موجود نباید تصمیمی گرفته شود که برای مردم ایجاد زحمت کند.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: