کد خبر: ۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 13
شفا آنلاين-معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : نتایج آزمون دستیاری - دوره تخصصی پزشکی تا هفته آینده اعلام می شود.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر « سید امیر محسن ضیایی» افزود : همچنین پیش کارنامه ای به همراه راهنمای انتخاب سهمیه ها و ظرفیت ها تا پایان اردیبهشت ماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیsanjeshp.ir در اختیار شرکت کنندگان آزمون دستیاری قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه پیش کارنامه شامل نمره و رتبه داوطلب در کل، بدون در نظر گرفتن سهمیه و یا جنسیت داوطلب است، اظهار داشت: از زمان اعلام نتایج نهایی (در پایان خرداد ماه) و در اختیار قرار دادن کارنامه و دفترچه راهنما به داوطلبان، فرصت کافی برای انتخاب رشته در اختیار آنها گذاشته می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا یکصد رشته مقطع هستند ، گفت: معمولاً اکثر داوطلبان تا 30 رشته را انتخاب می کنند.



** اجرای قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه های بومی در سال 93

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: بر اساس اصلاحیه تبصره 3 قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه های بومی 30 درصد ظرفیت ها در هر رشته تخصصی به داوطلبان بومی اختصاص می یابد و کسانی که از این سهمیه استفاده کنند به شرط اینکه بومی منطقه مورد نظر باشند ، با حداقل 85 درصد نمره پذیرفته می شوند.

وی افزود: این دانشجویان در صورت استفاده از سهمیه مناطق بومی موظف به ارایه خدمات تا سه برابر مدت تحصیل در همان مناطق خواهند بود.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت در ادامه گفت: اگر رشته انتخابی داوطلبان بومی در دانشگاه منطقه آنها موجود نباشد ، آنها می توانند در دانشگاه قطب مربوطه به تحصیل ادامه دهند ولی محل خدمتشان بعد از دانش آموختگی همان شهرستان های استان بومی خودشان است.

ضیایی اجرای این طرح را کمک به ماندگاری بیشتر نیروی انسانی و متخصصان در مناطق کم برخوردار و غیربرخوردار دانست و گفت: متقاضیان استفاده از سهمیه های بومی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، اجازه طبابت در مناطق یا استان های دیگر کشور را نخواهند داشت.



**بالا بردن سطح علمی آزمون و عدالت در انتخاب دستیاران با تغییر برگزاری آزمون

معاون آموزشی در بخش دیگری با اشاره به این که برگزاری یک آزمون کتبی صرف برای نشان دادن توانایی افراد برای ورود به تحصیلات تخصصی ناکافی است، تصریح کرد: وزارت بهداشت با توجه به حساسیت آزمون دستیاری بهداشت تصمیم دارد مراحل دیگری چون مصاحبه، در نظر گرفتن نمره آزمون پره انترنی و معدل کل دوره تحصیل را به ساختار پذیرش دستیار اضافه کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: این تصمیم در آزمون دستیاری سال آینده لحاظ می شود و با توجه به هر رشته تخصصی ضریب خاصی نیز برای هر درس در آزمون دستیاری در نظر گفته می شود .

وی افزود : انتخاب رشته مقطع نیز برای داوطلبان محدود به پنج رشته مقطع خواهد شد که البته این طرح به تصویب نهایی نرسیده است و معاونت آموزشی همچنان در حال مطالعه آن است و تصمیم دارد در صورت تصویب نهایی آن را در موقع مناسب اعلام کند تا داوطلبان سال آینده آمادگی کافی را داشته باشند.



**ممکن است آزمون دستیاری در سال آینده دو نوبته برگزار شود

به گفته معاون وزیر بهداشت تعداد سوالات آزمون دستیاری نیز در سال آینده افرایش خواهد یافت که این امر ممکن است به دو نوبته شدن این آزمون بیانجامد.

ضیایی خاطر نشان کرد که تمام تلاش وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون عادلانه و با امنیت بالا برگزار کردن آن است و سعی می شود که آزمون دستیاری با شرایط فعلی از سطح علمی مناسبی نیز برخوردار باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: