کد خبر: ۲۲۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 26
مشاوره، راهنمایی و ارجاع از اولین اقدامات سازمان بهزیستی برای هر یک از خانواده‌هایی است که در معرض طلاق قرار دارند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در جلسات مشاوره بالابردن سطح کیفی تعاملات زوجین مورد بررسی قرار می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت> معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت‌پذیری جزو اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلانشهرها است.

به‌گزارش شفاآنلاین، مهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت‌پذیری و مشکلات جنسی جزو اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلانشهرهاست.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش طلاق در کشور سازمان بهزیستی اقدامات مؤثری انجام می‌دهد، افزود: مشاوره، راهنمایی و ارجاع از اولین اقدامات سازمان بهزیستی برای هر یک از خانواده‌هایی است که در معرض طلاق قرار دارند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در جلسات مشاوره بالابردن سطح کیفی تعاملات زوجین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موقر با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های انگیزشی جهت ازدواج(Marriage) مجدد و تربیت فرزندان پس از طلاق یکی از اصول مراکز مشاوره‌ای بهزیستی است، بیان کرد: در این سلسله جلسات ارزیابی و غربالگری، درمان مشکلات زوجین و آموزش مهارت‌های مقابله با طلاق به زوجین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش امر طلاق(Divorce) در کشور سازمان بهزیستی سامانه تصمیم را راه‌اندازی کرده است، افزود: این سامانه باعث ایجاد وقفه در تصمیم گیری‌های شتابزده زوجین برای طلاق می‌شود و آنها را در فرآیند مداخله در طلاق قرار می‌دهد. موقر تشریح کرد: ۲۵ مرکز غربالگری و مرکز جامع مراقبت از خانواده، ۸۹ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و ۲۹ کلینیک مددکاری اجتماعی وابسته به سازمان بهزیستی وجود دارد. وی با بیان اینکه از اول فروردین ۹۷ تا پایان دی ماه سال‌جاری ۸ هزار ۴۶۱ زوج متقاضی طلاق به مراکز سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند، گفت: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۶۲۹ نفر زوج نیز به سامانه تصمیم رجوع کردند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تشریح کرد: از میان ۳۸۳ پرونده‌ای که در مدت ۴۶ روز مداخله بررسی شده است، تصمیم طلاق ۳۹ زوج به سازش منجر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: