کد خبر: ۲۲۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 2019January 14
هرچند صنایع غذایی ما از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار اما برای بهره مندی از فناوری های روز دنیا می توانند از توان استارتاپ ها استفاده کنند
شفاآنلاین>سلامت>  رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به افزایش دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: برای کنترل دیابت جایگزینی شیرین کننده های طبیعی مانند شیره توت، خرما و انگور به جای شکر ضروری است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد صادق حاجی تاروردی امروز دوشنبه در نشست خبری نخستین کنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی افزود: این کار نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد که بخشی از آن در حوزه فرهنگ سازی و بخش دیگر هم در حوزه صنایع غذایی باید فراهم شود.

حاجی تاروردی بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه کنترل مصرف شکر در صنایع غذایی تاکید کرد و گفت: در این کارگروه می توان از ظرفیت دانسگاهیان، محققان مراکز پژوهشی و صنایع کشور استفاده کرد.

وی به عوامل خطر سلامتی در صنایع غذایی مانند شکر، چربی و نمک اشاره کرد و گفت: ما در مورد مصرف شکر می توانیم با جایگزینی شیرین کننده های طبیعی، مصرف آن را کاهش دهیم.

وی بر لزوم بهره گیری از توان استارتاپ ها تاکید کرد و اظهار کرد: هرچند صنایع غذایی ما از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار اما برای بهره مندی از فناوری های روز دنیا می توانند از توان استارتاپ ها استفاده کنند.

دبیر اجرایی کنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی نیز گفت: چالش های مرتبط با حوزه سلامت صنعت غذایی به اندازه ای است که صرفا یک دستگاه یا یک مرکز نمی تواند تمام انتظارات را برای برداشتن موانع برآورده سازد.

محمد صادقی ادامه داد که پیشگیری(prevention) هرچند صنایع غذایی ما از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار اما برای بهره مندی از فناوری های روز دنیا می توانند از توان استارتاپ ها استفاده کنند.از دیابت ودرمان آن نیازمند عزم و اراده ملی است و تمام مجموعه های حاکمیت باید در این زمینه همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم وسیعی از جمعیت کشور در معرض ابتلا به بیماری دیابت(Diabetes) هستند، گفت: با برنامه ریزی منسجم، فرهنگ سازی و آموزش مناسب برای سلامت جامعه می توان این معضل را کاهش داد.

وی به اهداف این کنگره اشاره کرد و گفت: فراهم ساختن زمینه لازم برای پرورش های خلاق در حوزه سلامت، ایجاد کارگروه تخصصی علوم و فناوری و ایجاد ستاد ملی جایگزینی شکر از جمله اهداف این کنگره است.

وی، فراهم سازی زمینه لازم برای اختصاص بخشی از خطوط تولید مواد غذایی با شیرین کننده های طبیعی و عضویت شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی در کلینیک صنعت جهاد دانشگاهی از دیگر اهداف این کنگره است.

نخستین کنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی با محوریت جایگزینی شکر با شیرین کننده های طبیعی و غذای سالم 12 اسفند در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: