کد خبر: ۲۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 11
شفا آنلاين-درمان چاقی و لاغری در روش طب سنتی مانند یک آبشار درمانی است، عیوب بیمار به ترتیب برطرف می‌شود، بنابراین بیماری که خود را به پزشک طب سنتی می‌سپارد، هر روز شاهد معجزه ای جدید درمانی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،تخمین زده شده است که در آغاز قرن جاری میزان مرگ و میر ناشی از مشکلات مرتبط با چاقی بیش از مرگ‌های ناشی از بی غذایی باشد. تناقض در وضعیت تغذیه در جهان، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، نکتۀ قابل توجه و مهمی است. در حالی که کشورهای در حال توسعه در تلاش برای کاهش سوء تغذیه و گرسنگی هستند، از سوی دیگر با مشکلی پیچیده تر به نام چاقی و اضافه وزن مواجه می‌شوند.

افزایش میزان مبتلایان به چاقی در سال‌های اخیر به حدی شده است که شمار آنان در این کشورها از شمار افراد مبتلا به کمبود تغذیه فراتر رفته و این امر نه به معنای بهبود وضعیت تغذیه بلکه به معنای بروز مشکلات قابل توجه در آینده است.

از سوی دیگر، بروز پدیدۀ افزایش وزن و چاقی به شکلی گمراه کنند موجب غفلت از کمبود ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها می‌شود و این امر باعث ایجاد کلاف سردرگمی از مشکل عمدۀ بهداشتی در جهان یعنی گرسنگی، چاقی و کمبود ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها می شود که هر سه آنها راه حل مشترکی به نام تغذیه مناسب دارند.

طب سنتی ایران علاوه بر چاقی سیستمیک برای چاقی موضعی نیز تعریف دارد و علاوه بر تحلیل چگونگی پیدایش آن، درمان مقتضی را نیز ارائه می‌دهد.

 بر اساس دیدگاه طب سنتی ایران، معمولاً غذاهای گرم مزاج می‌توانند لاغر کننده باشند ولی غذاهای سرد مزاج مانند ماست، دوغ، سوپ جو، و شیر برنج می توانند چاق کننده باشند.

اگر یک شخص سرد مزاج غمگین شده و غصه بخورد چاق می‌شود و در همان شخص زمانی که شاداب است، لاغرتر می‌شود. یعنی در روش طب سنتی درمان چاقی معانی دیگری هم می‌دهد و آن عبارت است از: درمان کم کاری تیروئید، درمان کیست تخمدان، درمان کبد چرب، درمان نزله، درمان اخلاط ریوی، درمان نازایی، درمان آلرژی پوستی، درمان فشار خون، درمان دیابت و زیرا ما در طب سنتی هدف از درمان، اصلاح طبع است و به همین دلیل وقتی طبع اصلاحی شد، چاقی و لاغری هم اصلاح می شود؛ بیماری‌های همراه و بیمار‌ی‌های زمینه ای هم تا حدود خیلی زیادی اصلاح می‌شود.


مثلاً شما می‌خواهید چاقی را درمان کنید تا دیابت هم درمان شود، به فرض چاقی هم برطرف شود می‌بینید که گاه حتی دیابت بدتر از قبل هم شده است و بیمار ترجیح می‌دهد همچنان چاق باقی بماند ولی تعداد قرص‌های قندش را زیادتر نکند! مثال دیگر اینکه چاقی از بین می‌رود ولی مریض دچار تاری دید هم می‌شود و از حالا به بعد باید عینک هم بزند! 

به طور خلاصه اینکه درمان چاقی و لاغری در روش طب سنتی مثل یک آبشار درمانی است، عیوب بیمار یکی یکی برطرف می‌شود و با کمال تعجب و ناباوری مریضی که خود را به پزشک مجرب طب سنتی سپرده هر روز شاهد معجزه ای جدید و ناخواسته درمانی خواهد بود.

وضعیت اقتصادی – اجتماعی بالا و پایین، هر دو می توانند با چاقی همراه باشند، ولی علت چاقی در آنها متفاوت است. وضعیت اقتصادی – اجتماعی بالا می‌تواند همراه با دستیابی به غذاهای دارای کالری بیشتر و عدم تحرک ناشی از استفاده از وسایل و امکانات رفاهی بیشتر باشد، که منجر به چاقی و اضافه وزن می شود و چاقی در افراد دارای وضعیت اقتصادی – اجتماعی پایین بیشتر ناشی از سوء تغذیه است نه پرخوری.

تغییر عادات رفتاری می تواند در بسیاری از بیماران باعث کاهش وزن کافی برای بهبود سلامت شود، اما اغلب به تدریج دوباره افزایش وزن روی می دهد. گرچه برای بسیاری از مردم کاهش وزن مشکل است، اما حفظ کاهش وزن از آن هم دشوارتر است.

سید مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی راهکاری ساده و ارزان در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و متعاقب آن بروز بیماری های مزمن است که با آموزش و فرهنگ سازی صحیح می توان به آن دست یافت.

به گفته وی اضافه وزن و چاقی یکی از مهم ترین عوامل خطر در بروز بیماری های مزمن غیر واگیر است که همراهی آن با کم تحرکی، بالا بودن کلسترول خون، مصرف دخانیات، فشار خون بالا، استرس های روحی و عادات غذایی نادرست (مصرف کم سبزی، میوه، مصرف زیاد چربی های اشباع ) می تواند در بروز زود هنگام بیماری های غیر واگیر اثر گذار باشد.

این متخصص تغذیه می‌افزاید: گزارشات حاکی از چهره هشدار دهنده شیوع چاقی و بیماری های غیر واگیر دار در جهان است. بیماری های غیر واگیر مسئول 52 درصد همه مرگ و میرها و 47 درصد بار بیماری ها در سال 2005 میلادی بودند که احتمال می رود به 60% در سال 2020 هم برسد. در گزارش منتشر شده سازمان بهداشت جهانی در سال 2005 در جمعیت منطقه خاور میانه شرقی جمعیت 20 سال به بالا، میزان شیوع اضافه وزن و چاقی 65 درصد و عدم فعالیت بدنی 77 درصد اعلام شده است.

صفوی ادامه می‌دهد: داده های جمع آوری شده از گروه سنی 15 سال به بالا در 16 کشور منطقه بالاترین سطح اضافه وزن را در کشور کویت، مصر، ایالات متحده عربی، عربستان سعودی، اردن و بحرین از 74درصد تا 86درصد در زنان و از 69درصد تا 77 درصد در مردان نشان داده است.

سید جواد علوی درباره شیوه درمان چاقی در طب سنتی و مزیت آن نسبت به طب نوین می‌گوید:رژیم‌های لاغری که در طب مدرن به افراد تجویز می‌شود عمدتا بر پایه کالری حساب می‌شود و برای تمام افراد بدون در نظر گرفتن مزاج آنها رژیم ارائه می‌شود. بسیاری از کسانی که از این نوع رژیم ها پیروی می‌کنند پس از مدتی دچار ناراحتی‌های اعصاب و افسردگی می‌شوند.

به گفته وی این رژیم ها معمولا به شکست مواجه می‌شوند به طور مثال اگر به فرد بلغمی گفته شود که برای لاغری باید سالاد کاهو مصرف کنی می بینی که پس از مدتی این فرد لاغر نشده بلکه اضافه وزن نیز پیدا کرده چرا که کاهو دارای طبیعت سرد و تر است و مزاج بلغم نیز سرد و تر بوده که مصرف کاهو موجب افزایش رطوبت و چاقی می‌شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه می‌دهد: افراد ممکن است بعد از مدتی رعایت رژیم های سخت خسته شوند و اگرچه ممکن است کاهش وزن زیادی هم داشته باشند اما باکنارگذاشتن رژیم، ولع زیادی برای خوردن پیدا می‌کنند که خود موجب بازگشت دوباره وزن از دست رفته می‌شود.

علوی عنوان می‌کند: در رژیم های لاغری افراد چاق در طب مدرن حذف شام خود معضلی است که موجب ضعف قوای افراد می‌شود و در بسیاری از روایات آمده که حذف شام باعث ضعف بدن می شود.

وی می‌گوید: بسیاری از افرادی که با مشکلاتی مانند ریزش مو یا ضعف قوای عمومی به پزشک طب سنتی مراجعه می‌کنند  افرادی هستند که در دوره ای رژیم های غذایی سخت رعایت کرده‌اند که موجب بروز ضعف  اعصاب و ضعف بدن شده‌اند.

این کارشناس طب سنتی می‌افزاید: اضافه کردن تعداد وعده‌های غذایی نیز خود به نوعی مشکل است چرا که معده درگیر هضم غذاست و هنوز غذا هضم نشده است که فرد دوباره غذا می‌خورد که خود موجب فساد هضم و ناراحتی‌های گوارش می‌شود.

علوی اضافه می‌کند: در طب سنتی گفته می شود که فرد 3 وعده غذایی را مصرف کند ولی هر وعده را غذای خوب با کیفیت مصرف کند و به خوبی بجود آب مابین غذا مصرف نکند که همین جویدن زیاد غذا و مصرف نکردن آب ما بین غذا خود عاملی برای لاغر شدن افراد است.

وی یاداور می‌شود: رژیم های تک خوری یعنی اینکه فرد از یم نوع غذا در 3 وعده در مدت طولانی مصرف کند به عنوان مثال مصرف آب به مدت 40 روز که خود این عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست و عوارض جدی به دن تحمیل می‌کند.

عثمتی درباره شیوه درمان چاقی در طب سنتی و مزیت آن نسبت به طب نوین می‌گوید: مبنای علمی اصلی تمام رژیم های چاقی و لاغری، در طب نوین بر اساس کالری است و اگر کسی بیش از حد کالری مصرف کند چربی بدنش زیاد و چاق می‌شود ولی باید گفت که در طب سنتی افراد چاق دارای طبیعتی سرد و تر(این افراد بدنشان از چربی انباشته شده است) ، گرم و تر ( که این افراد بدنشان از گوشت انباشته شده است) البته لاغر کردن این 2 طیف با هم تفاوت دارد.

به گفته وی افرادی که گرم تر هستند و بدنشان انباشته از گوشت است باید مواد غذایی سرد و خشک مخالف طبیعت بدنی خود مصرف کنند و افراد سرد و تر باید مواد غذایی گرم و خشک مصرف کنند که لاغر شوند این در حالی است که در رژیم های غذایی متخصصان تغذیه اغلب از موادغذایی سرد برای لاغرشدن استفاده می‌کنند مانند جوجه کباب، سالد فصل، ماهی و ... به کار برده می شود.

این کارشناس طب سنتی می‌افزاید: متخصصان تغذیه این جمله را که افراد در مراجعه به آنان که آب هم می‌خورم چاق می‌شوم را قبول ندارند ولی از دیدگاه طب سنتی مصرف بیش از حد آب خود موجب ورم اندام ها و ناراحتی‌های مفصلی میکند.

عثمتی اضافه می‌کند: اگر مدتی خونریزی قاعدگی زنان کم یا قطع شود، حتّی اگر غذای کمتری بخورند، چاق می شوند. یعنی زنی که دچار چنین مشکلی است اگر تحت درمان قرار گیرد و عادت او به طور منظّم بر قرار شود؛ حتّی اگر غذای بیشتری نسبت به قبل بخورد هم لاغر می شود. همچنین اگر افراد مدّتی شکمشان خوب کار نکند و دچار یبوست باشند  اگر بهترین رژیم های لاغری را رعایت کنند لاغر نمی شوند اگر یبوست خود را درمان کنند وزن کم می کند؛

این کارشناس طب سنتی بیان می‌کند: یک مثال جالب برای فهمیدن افزایش حجم بدن  که اگر یک تیکه ابر را در آب بیاندازید دچار افزایش حجم می‌شود و اگر خشک شود دوباره کوچک و کاهش حجم پیدا می کند این اصل به عنوان مهمترین اصول لاغری و چاقی در طب سنتی است.

عثمتی می‌افزاید: اگر کسی می‌خواهد لاغر شود باید مواد غذایی دارای طبع خشک مانند زیره، آویشن، رازیانه، شوید، و .... به غذایشان اضافه کند و از مصرف زیاد آب پرهیز کنند.

وی عنوان می‌کند: طب سنتی افراد را به 4 دسته گرم و تر(دموی)، سرد و تر( بلغمی)، سرد و خشک (سوداوی) و گرم و خشک صفراوی تقسیم می‌کند که 2 دسته اول عموما درشت هیکل و دو دسته عموماً لاغر اندام هستند.

میرسعیدی 47 ساله به خبرنگار تسنیم می‌گوید: برای درمان بیماری دیابتم به متخصص تغذیه مراجعه کردم حدود 20 کیلو اضافه وزن داشتم متخصص تغذیه به من رژیم غذایی پر پروتئین و کربدهیدرات کم ارائه داد.

به گفته وی طبق تجویز این متخصص روزی 8 لیوان آب می‌خوردم و مصرف سالاد کاهو فراوان را به من توصیه کرد پس از گذشت تقریبا سه هفته خودم را وزن کردم، کاهش وزنی مشاهده نکردم با وجود اینکه به توصیه ها توجه کرده بودم و دچار درد های مفصلی شدم و صبح که از خواب بلند می‌شدم بدنم درد می‌کرد و از رژیم غذایی کهاده بودند نفع کمی بردم و نه تنها لاغر نشدم بلکه دچار دردهای مفصلی شدم.

این معلم آموزش و پرورش عنوان می‌کند: بعد از گذشت چند ماه به توصیه یکی از دوستانم به یکی از متخصان طب سنتی که از طریق تغذیه بیماری را درمان می‌کرد مراجعه کردم. ابتدا حسابی من را دعوا کرد که چرا کاهو و آب زیا مصرف کردم چرا که این من سرد مزاج بودم و این 2 ماده غذایی خیلی بر من تاثیر منفی گذاشته بود.

میرسعیدی خاطرنشان می‌کند: با توجه به مزاجم غذا تجویز کرد که پس از گذشت 6 ماه 10 کیلو وزن کم کردم و قند خونم کاهش پیدا کرد و الان حدود یک سال است که هیچ داروی شیمیایی مصرف نمی کنم و برای ماهش قند خونم طبق تجویز پزشک از غذاهایی که موجب کاهش قند خون می‌شود استفاده می‌کنم.

تسنیم


برچسب ها: درمان ، چاقی ، آبشار
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
رقیه کاغذی
|
United States
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
درمان اضافه وزن زیاد
مليحه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
من هر کار کردم وزنم کم نشده حتا با گياهخواري محض کجاي کارم اشکال داره اشتهاي زيادي ندارم کم کاري تيروييد دارم افت فشارخون قند خون دارم رنگ زرد بي حسي گز گز دست وپا بعضي وقتا فکر ميکنم ام اس گرفتم کم خوني شديدم دارم
مدیر پایگاه باسلام
به شما پیشنهاد می شود حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه نمایئد.خیلی هم نگران نباشید که مبتلابه ام اس شده اید.چراکه ممکن است این علایم به خاطرمسایل تغذیه ای باشد.باسپاس
وجیهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
سلام من واقعا بین مزاج دموی و بلغمی نمیدونم جز کدام دسته هستم اخه از هردو مزاج یسری علائم رو دارم.حدود ۹کیلو اضافه وزن دارم که بیشتر در ناحیه شکم و پهلو هسنمیدونم از کدام دسته رژیم غذایی پیروی کنم.با خوردن کاهو دچار گرفتگی عضلات میشم.آیا از رژیم ۱۵روزه طب سنتی میتونم پیروی کنم.لطفا جواب بدید
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاوره با دکترشادنوش متخصص تغذیه مشورت نمایئد
www.shadnoush.com.
پیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
0
خانمی هستم با ۲۸سال سن،.کم کاری تیرویید دارم،چربی خون و چربی کبد،و حدود ۲۵کیلو اصافه وزن دارم.ضمن اینکه حدود پنج ماه است ک زایمان کردم و بچه شیر میدهم.باید به خاطر چربی کبد هر چ سریعتر وزن کم کنم،توصیه شما چیست.
مدیر پایگاه باسلام
توصیه مشاورتغذیه شفاآنلاین اینستکه دروهله نخست ورزش ورژیم غذایی راتحت نظرمتخصص تغذیه آغازنمایئد.حتمانیزبه یک متخصص غددمراجعه نمائیدوازمشاوره یک متخصص کبدنیزاستفاده نمائید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
2
ھمش ...... رژیم کالری شماری عالیہ من صدتا براتون مثالمیزنم کہ وزن کم کردن بدون ھیچ اسیبی. اب نخور کاھو نخور چیہ چرا ....... تحویل مردم میدین.کاھو نود درصدش ابہ اب ھم موجب چاقی نمیشہ اضافہ باشہ از طریق ادرار دفع میشہ
سیما آزادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
سلام من خانمی هستم 33 ساله
قد 168 وزن 85 استخوان بندی درشت
لطفا بگید چطور میتونم 15 کیلو وزن کم کنم
مهدیه صابری راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
سلام من ۲۹ ساله هستم کم کاری تیروییددار فکرکنم کبدم هم چربه قدم صدوشصت ووزنم84کیلولطفاراهنمایی کنید درضمن بچه هم شیرمیدم بخداافسرده شدم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام پیشنهاد مشاورشفاآنلاین به شمااینستکه حتمابه متخصص غددمراجعه نمایید درصورت نیازمی توانید درساعات اداری با دفترشفاآنلاین به شماره 88102195-6تماس حاصل فرمائید.
باسپاس
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
سلام من خانمی هستم 25 ساله
قد 168 وزن 85 استخوان بندی درشت
لطفا بگید چطور میتونم چند کیلو وزن کم کنم نمیدونم مزاجم دموی هست یا بلغمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
1
من خانمی هستم 37 ساله چند روز مو نده به عادت ماهانه ام دچار پرخوری مفرط میشم مدام دوست دارم یه چیزی بخورم.لطفا بگید با این اشتهای کاذب چکار کنم.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
1
سلام من کمی اضافه وزن دارم پانزده کیلو ومزاجم سرد و خشک به نصبت هرکدام یک به چهار راههایی برای کاهش وزنم پیشنهاد کنید
سکینه نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
0
با عرض سلام ۳۱ساله هستم چند ماه پیش به دلیل اضافه وزنم رژیم گرفتم بعد از رژیم دچار درد مفصلی شدم الان ۱۷ کیلو اضافه وزن دارم دچار ضعف وبیحالی شدم راهنماییم کنید لطف
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
سلام من 20 سالمه ولی نسبت به سنم خیلی لاغر هستم.40 کیلو هستم.برای افزایش وزن باید چکارکنم؟
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
من هفده کیلو اضافه وزن دارم وازخارپاشنه رنج میبرم
مدیر پایگاه شما باید ازسوی یک متخصص تغذیه تحت درمان قراربگیریداما امکان لاغری شما درصورت مراجعه به متخصص ورعایت توصیه های پزشکی امکانپذیراست.
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
ممنون، واقعا عالی بود
من چند ساله از چاقی رنج میبرم و دایم در حال رژیم هستم و بعد یه مقدار کاهش واقعا خسته میشم و بدنم دیگه نمیکشه و استپ میکنه
به قول شما من همیشه سعی میکردم کاهو و سالاد و سبزیجات و جوجه کباب و غذاهای اب پز و اب فراوان و ....
طی سه تا چهار ماه با همین روش نزدیک ده کیلو کم کردم ولی چند هفته است استپ کردم و حتی با سخت ترین رژیمها هم وزنم نه تنها کم نمیشه بلکه داره اضافه هم میشه،
تازه فهمیدم بلغمی هستم، و الان دچار دردهای مفصلی زانو درد و مچ درد هستم، با اینکه هوا خوبه ولی یکسره سردمه و دست و پاهام یخه، ولی الان دو روزه شروع مردم به خوردن چیزهای گرم و خشک مقل ارده و عسل و خرما و پسته و فندق و دمنوشهای دارچین و عسل و زیره سیاه و گوشت گوسفند نر و گوشتهای گرم و خشک مثل میگو و .....
امیدوارم بعد چندین سال رژیم و نتیجه ندیدن کامل با این روش بتونم به وزن ایده آلم برسم،
با تشکر فراوان از مطالب ارزنده تون
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
1
0
سلام.دختری 20 ساله هستم که طی هفت ماه از وزن 72 به وزن 56 رسیدم و الان دیگه نمیخوام لاغرتر بشم میخوام همین وزنو نگه دارم. با قد 164 . چه کنم؟
مدیر پایگاه باسلام شمامی بایست به متخصص تغذیه مراجعه نمایید تا رژیم مناسب ارایه نماید.
درصورت تمایل می توانید به کلینیک دکترشادنوش دربیمارستان پارسیان سعادت آباد مراجعه نمایید.
باسپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
من خانمی هستم با 30 سال اهل شیراز نمی دونم چه مزاجی دارم نه طاقت گرما دارم ونه طاقت سرما به غذاهای سرد تو تابستان علاقه دارم و به غذاهای گرم تو زمستون . د رمورد غذا بیشتر گرم دوست دارم ولی میوه وآبی که می خوام بخورم همیشه باید سرد یخچالی باشه سه ساله که زایمان کردم بعد از آن فکر کنم با قد 160 وزنم 70 کیلوست فکر کنم 15 کیلو اضافه وزن داشته باشم دوست ندارم برای لاغری خود درمانی کنم واثرات سوء داشته باشه اگه لطف کنید دکتری معرفی کنید که به ایشون مراجعه کنم ممنون می شم البته ترجیحا دارای تخصص طب سنتی باشه
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید ازطریق وب سایت دکتر شادنوش متخصص تغذیه ورژیم درمانی مشاوره لازم را دریافت نمایید.
www.shadnoush.com
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
0
ممنون از راهنمای های شما عزیز من لوپوس دارم البته بیماریم خاموشه . 45 سالمه بیشتر چاقی را در شکم و پهلو فقط دارم چه کار کنم ممنون میشم رژم غذایی هم دارم
مدیر پایگاه باسلام
شما به سایت دکتر شادنوش مشاور سایت شفاآنلاین مراجعه نمایید
www.shadnoush.com
همچینن می توانید برای مشاوره حضوری با کلینیک دکترشادنوش دربیمارستان پارسیان تماس بگیرید.باسپاس
داود چوپقلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
من یه فرد خیلی چاق هستم یه رژیم میخواهم که فعالیت کم و خورد و خوراک عادی باشد خواهشا منتظر جواب روشن شما عزیز محترم هستم با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید سن ،وزن ،قد ومشخصات لازم را اعلام نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
با سلام
پیرو سوالم که من یه فرد خیلی چاق هستم یه رژیم میخواهم که فعالیت کم و خورد و خوراک عادی باشد خواهشا منتظر جواب روشن شما عزیز محترم هستم.
سن من 33 وزن 124 قد 172 میباشد با تشکر
مدیر پایگاه باسلام شمامی توانید ازخدمات مشاوره اینترنتی کلینیک تغذیه دکتر شادنوش ازطریق سایت اقدام نماییدwww.shadnoush.com
گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
0
با سلام
من چند ساله که از سرفه های خشک رنج می برم و بلغمی مزاج هم هستم و حدود یک سال است که از عسل و داروهای گیاهی استفاده می کنم . اما هنوز بهبود نیافته ام . ده کیلو اضافه وزن دارم اما تا به حال نتوانستم ام وزن را کم کنم .
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص ریه و تغذیه مراجعه نمایید
ماندانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
سلام من طبع صفراويه ولي ١٥ كيلو اضافه وزن پيدا كردم وكم نميشه حتي چن بار با رژيم كمش كردم دوباره برگشت والان نميدونم چيكار كنم
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
سلام 45کیلواضافه دارم همه مسخرم میکنن بلغمی هستم میخوام کمکم کنیداول سلامتی بعدلاغری توروخدا
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل می توانید با کلینیک دکترشادنوش دربیمارستان سعادت آباد تهران تماس بگیرید ومشاوره رایگان دریافت نمایید
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
من ٣٠سالمه و١٨٦قدمه و٦٠كيلو وزنم تقريبا١٠سالى هست كه وزنم تغيير نميكنه و چند بار هم رژيم غذايي انجام دادم اما هيچ تأثيري نداشته از نظر غذايي هم كم غذا نيستم
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
من ٣٠سالمه و١٨٦قدمه و٦٠كيلو وزنم تقريبا١٠سالى هست كه وزنم تغيير نميكنه و چند بار هم رژيم غذايي انجام دادم اما هيچ تأثيري نداشته از نظر غذايي هم كم غذا نيستم
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
من 14سال سن دارم قدم174ووزنم 85 لطفا بگیدچکارکنم دارم دیوونه میشم ومزاج سودایی هم دارم
مدیر پایگاه
باسلام
شما می بایست درگام اول به متخصص تغذیه مراجعه نمایید و همزمان رژیم و ورزش را شروع کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
باسلام من خیلی بلغم بالاست سردی بدنم گرفته می خواستم ی رژیم لاغری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
باسلام من خیلی بلغم بالاست سردی بدنم گرفته می خواستم ی رژیم لاغری سی و سه سال م سی هشت کیلو اضافه وزن دارم می خواستم داهنمایی کنید خیلی دارویی گیاهی مصرف کردم تما نتیجه ندیدم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: