کد خبر: ۲۲۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 2019January 14
درسن پیری به علت شل شدن عضلات بالابرنده پلک ایجاد می شوند که به مرور زمان این عضله شل و طویل می شود و باعث اففتادگی پلک می شود.
شفا آنلاین>سلامت>پتوز یا افتادگی پلک وقتی است که پلک بالا سیاهی چشم را بیش از حد بپوشاند و یک حالت خواب آلوده <Sleepy>به چشم ها بدهد.

به گزارش شفا آنلاین:اکثر افراد ازاین حالت خوششان نمی آید و دلشان میخواهد چشم ها و ظاهر حالتی شاداب و سرحال و بیدار داشته باشند.

علت افتادگی چشم به چند دسته تقسیم می شود:

1.مادرزادی که در بدو تولد این حالت وجود دارد.
2.علت هایی که بعد به وجود می آیند.مثلا در بزرگسالی که می تواند در اثر تصادف یا ضربه هایی که به صورت وچشم وارد می شود اتفاق بیفتد.
3.درسن پیری به علت شل شدن عضلات بالابرنده پلک ایجاد می شوند که به مرور زمان این عضله شل و طویل می شود و باعث اففتادگی پلک می شود.

هرکدام ازاین افتادگی پلک درمان خاص خود را دارد.باید ببینیم این افتادگی جلوی دید را گرفته یا نه.اگر جلوی دید را گرفته باشد باید سریعا جراحی شود.

اما اگر جلوی دید را نگرفته باشد و صرفا جهت زیبایی باشد می توان صبر کرد و درموقع مناسب که فرد آمادگی دارد این کار انجام گیرد.

معمولا روش هایی که استفاده می شود به صورت روش های باز یعنی برشی که در بالای پلک داده می شود و عضله بالابرنده سفت می شود و دوباره بسته می شود.

یا به روش بسته که پلک برگردانده می شود و قسمتی از عضله که مخصوص بالابردن عضله پلک است،این عضله کوتاه می شود.

دربعضی موارد این افتادگی خیلی شدید است که نیاز است پلک به ابرو وصل شود و ابرو بالا کشیده شود.
در خیلی مواقع پتوزها قابل درمان است.افتادگی پلک امکان دارد در یک پلک یا در هردو پلک باشد که باید به صورت قرینه جراحی انجام شود و حداکثر قرینگی و زیبایی به صورت داده شود.

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: