کد خبر: ۲۱۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019January 09
دختر عربستانی با ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته است، خطاب به سازمان ملل متحد گفت، تا زمانی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیایند، از اتاق هتل بیرون نخواهم آمد. من می خواهم پناهنده شوم
شفاآنلاین>اجتماعی>چند روزی است، جهان چشم به تایلند دوخته است. جایی که یک دختر 18 ساله عربستانی که حاضر نیست به کشورش بازگردد، خود را در اتاق هتلی حبس کرده بود و می گفت خانواده اش او را به خاطر کوتاه کردن موهایش شش ماه زندانی کردند و اگر به عربستان بازگردد کشته می شود. او در نهایت توانست اجازه دولت تایلند را برای ورود به خاک این کشور بگیرد تا بتواند با مقامات سازمان ملل صحبت کند.

به گزارش شفاآنلاین،رهف محمد القنون، دختر 18 ساله عربستانی که با خانواده‌اش به کویت سفر کرده بود،با استفاده از فرصت پیش آمده به تایلند گریخت تا شاید از این کشور بتواند وارد استرالیا و پناهنده شود اما نقشه اش با دخالت نیروهای تایلند ناکام ماند و هنگام ورود به دلیل نداشتن ویزا و بلیط برگشت دستگیر شد. او هنگامی که بازداشت شد از مقامات خواست که او را به کشورش برنگردانند چون در این صورت خانواده اش او را خواهند کشت.

دختر عربستانی با ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته است، خطاب به سازمان ملل متحد گفت، تا زمانی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیایند، از اتاق هتل بیرون نخواهم آمد. من می خواهم پناهنده شوم.


مقام های تایلند پس از دیدار و گفت و گو با دختر عربستانی به رسانه ها گفتند که رهف از ترس ازدواج اجباری از خانواده اش گریخته است. آنها به نقل از او گفتند، محدودیت ها در خانواده اش به گونه ای است که تنها به علت کوتاه کردن موهایش او را به مدت شش ماه در اتاقی حبس کردند.

مقامات مهاجرتی تایلند با سفارت عربستان برای حل این پرونده همکاری می کنند آنها اعلام کردند، رهف هیچ مدرکی و یا حتی بلیت برگشت یا پول به همراه ندارد و هم اکنون در هتل فرودگاه بانکوک است. رهف مدعی است، ویزای استرالیا را دارد اما هنگامی که از هواپیما خارج شده است در فرودگاه بانکوک با یک دیپلمات عربستان ملاقات کرده و این مقام سعودی پاسپورتش را از او گرفته است.

معاون دیدبان حقوق بشر در آسیا با انتقاد از مقامات تایلندی، از سازمان ملل خواست از این نوجوان عربستانی حمایت کنند.


دولت تایلند پس از دو روز ، دوشنبه شب بالاخره به این دختر سعودی اجازه داد تا وارد خاک تایلند شود تا مشکلش را با دیدار با مقام‌های کمیساریای سازمان ملل حل کند. مسئولان دفتر کمیساریای عالی پناهندگان<Refugees> سازمان ملل در تایلند پس از دیدار با او به رسانه ها خبر داند  درخواست این پناهجو را رسما ثبت کرده و قصد دارند تا یک کشور سوم را متقاعد به پذیرفتن او کنند.

در حالی که پیش از این رسانه ها خبر داده بودند عربستان خواستار استرداد این دختر نوجوان شده است مقامات آل سعود آن را تکذیب کردند . سفارت عربستان در بانکوک در صفحه توییتر خود نوشت که این کشور چنین درخواستی به مقام‌های تایلندی نداده است. با وجود داعیه اصلاح طلبی ولیعهد عربستان درباره حقوق زنان عربستانی اما همچنان آنها اسیر محدودیت‌های بسیاری هستند و در معرض تهدیدهای خانواده خود قرار دارند. ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: