کد خبر: ۲۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019January 09
ترکیب آلکالوئیدی به نام گالانتامین (Galantamine) موجود در این گیاه، به کاهش سرعت فرایندهای مخرب آلزایمر و زوال عقل کمک می کند

شفا آنلاین>سلامت>گل برفی و پیاز و برگ های این گل، حاوی ترکیب آلکالوئیدی به نام گالانتامین (Galantamine) است که به کاهش سرعت فرایند مخرب آلزایمر و زوال عقل کمک می کند.گل برفی( L. Galanthus nivalis) گیاهی علفی است. 21 گونه گل برفی وجود دارد که در اروپا و آسیای میانه می روید . به دلیل این که گل های آن در اواخر زمستان سر باز می کند، Snowdrops نیز نامیده می شود.

 
 ترکیب آلکالوئیدی به نام گالانتامین (Galantamine) موجود در این گیاه، به کاهش سرعت فرایندهای مخرب آلزایمر و زوال عقل کمک می کند.این آلکالوئید با بازگرداندن تعادل انتقال دهنده های عصبی (فرستنده های شیمیایی) در مغز، به بهبود حافظه، تمرکز و توانایی های شناختی عمومی، به ویژه استیل کولین عصبی کمک می کند. گالانتامین بازدارنده فعالیت آنزیم استیل کولین استراز بوده و در پیشگیری و درمان دمانس خفیف تا متوسط در بیماران آلزایمری موثر است.


هم اکنون درمان بیماری آلزایمر تنها موجب بهبود علایمی می شود که غالباً با آلزایمر همراه است از جمله بی خوابی، سرگردانی، اضطراب، بیقراری و افسردگی.گالانتامین  موجب کند شدن سیر شناختی همراه با آلزایمر می شود.‬این ماده می تواند به راحتی از سد خونی – مغزی عبور و با تحریک گیرنده های خاص از تشکیل آمیلوئید دربافت عصبی جلوگیری کند. همچنین این ماده قادر است سطح دیگر میانجی های عصبی چون گلوتامات، سروتونین و GABA را نیز در مغز افزایش دهد. مصرف این گیاه با عوارض جانبی همراه است و تداخلات دارویی متعددی دارد، لذا مشورت با پزشک متخصص در این زمینه ضروری است.   
 

دکتر سعیده ممتاز| متخصص گیاهان دارویی
  پژوهشکده گیاهان دارویی
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: