کد خبر: ۲۱۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 07
به تازگی برخی از هکرهای بانکی اقدام به کپی گرفتن از کارت های بانکی و خالی کردن حساب ها می کنند

شفا آنلاین>بیمه و بانک>با توجه به امکان کپی کارت های بانکی، دارندگان آن باید مراقبت بیشتری از کارت های خود داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین: به تازگی برخی از هکرهای بانکی<Bank hackers> اقدام به کپی گرفتن از کارت های بانکی و خالی کردن حساب ها می کنند.

در اصطلاحات بانکی عبارتی به نام اسکیمینگ وجود دارد که به معنای کپی کارت های بانکی و سوء استفاده از آن است و نیز شخصی که اطلاعات کارت های بانکی را کپی می‌کنند به اصطلاح اسکیمر شناخته می‌شود.


 اسکیمرها با نصب ریز تراشه ای بر روی دستگاه های پوز های فروشگاهی و نیز خودپردازهای بانک ها و موسسات اعتباری اقدام به سوء استفاده از کارت ها می کنند.

بدین شکل که با نصب خود در درون دستگاه خودپرداز اطلاعات مغناطیسی کارت مشتری را برداشته و همچنین با نصب دوربین بر روی دستگاه خودپرداز رمز کارت را نیز استخراج می کنند.

برای دستگاه های پوز فروشگاهی نیز اسکیمر ها با نصب ریز تراش های کوچک بر روی دستگاه اطلاعات کارت را به راحتی کپی و سپس از آن سوء استفاده می‌کنند.

البته بانک ها و موسسات اعتباری با نصب آنتی اسکیمینگ بر روی دستگاه‌های خودپرداز تا حد زیادی امکان سوء استفاده را از بین برده اند اما امکان سوء استفاده بر روی دستگاه های پوز فروشگاهی که بانک‌ها کمتر بر روی آنها نظارت دارند وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: