کد خبر: ۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 10
شفا آنلاين-رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله اول اجرای طرح تحول نظام سلامت که از 15 اردیبهشت آغاز شده ؛ دارای نکات مهمی است و بیمارستان های دولتی مکلف به اجرای آن هستند.
به گزارش شفا آنلاين،رسول دیناروند روز شنبه در حاشیه نشست رسیدگی به وضع بهداشت و درمان افزود: این طرح با هدف تحقق پیام رهبر معظم انقلاب در سال جدید و در مرحله اول اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور آغاز شده است .

وی گفت: در این طرح ، یبمارانی که بستری می شوند سقف پرداخت آنها به بیمارستان ها 10درصد خواهد بود درحالی که سال گذشته میانگین پرداختی بیماران 40 درصد بوده است.

وی ادامه داد: قدم دیگری که برداشته شده این است که هیچ بیماری برای تامین وسائل پزشکی و حتی دارو نیاز به تهیه آن خارج از بیمارستان ندارد و بیمارستان باید این اقلام را در اختیار بیماران قرار دهد ، حتی اگر بیمارستانی وسائل و دارو مورد نیاز بیمار در بیمارستان را ندارد موظف است آن را تهیه کند و در اختیار بیمار قرار دهد.

رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اضافه کرد: بیمارانی که از روستاها مراجعه می کنند در این طرح باید با بیمه روستایی پنج درصد هزینه را پرداخت کنند و بیماران نیازمند که توان پرداخت این مبالغ را هم ندارند مثل افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه معاف هستند.

دیناروند ادامه داد: امسال برای تمام افرادی که دفترچه بیمه سلامت ندارند، دفترچه سلامت صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران و جبران هزینه های دارویی امسال اعتباری معادل دو هزار و 400 میلیارد تومان در اختیار دارد.

این مقام افزود: سال گذشته کمبود دارو و جهش قیمتی دراثر تغییر نرخ ارز بود گفت: امسال با سیاستگذاری کنترل قیمت های دارو نه تنها جهش قیمت نخواهیم داشت بلکه قیمت داروهای خارجی هم کاهش خواهد داشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: