کد خبر: ۲۱۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
طرح کارانه پرستاری برای حمایت از پرستاران در حدود ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه اجرایی طرح کارانه پرستاری راهکاری برای بهبود اقتصاد معیشتی پرستاران تلقی می‌شود،گفت: تخت‌های بیمارستانی به نسبت تعداد پرستاران همخوانی ندارد.

 به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی درباره  وضعیت اجرایی طرح کارانه پرستاری،گفت: طرح کارانه پرستاری برای حمایت از پرستاران در حدود ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته  در  مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است و اگر طرح کارانه در حوزه پرستاری اجرایی شود، بطور حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی پرستاران برطرف می شود.

 طرح کارانه پرستاری با فرمولی اصولی میان پرستاران توزیع شود
 نماینده  مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:طرح کارانه بدین معنا است که پرستاران براساس میزان کاری‌که انجام‌می دهند می بایست، قسمتی از درآمد بیمارستان  را کسب  کنند  البته این تعلق مالی براساس خدمات پرستاری یا یک فرمول اصولی میان پرستاران توزیع می‌شود.

 فشار کاری پرستاران  بالاتر از حد استاندارد است
 عبادی افزود:فشار وحجم کاری  برروی پرستاران بسیار بالا است زیرا ما زمانیکه استانداردهای پرستاری را به نسبت تخت های بیمارستانی با دیگر  کشورها  مقایسه می کنیم،مشاهده می کنیم که این میزان تختهای بیمارستانی، همسو و استاندارد بامیزان  تعداد پرستاران نیست بنابراین باید با جذب پرستاران فشارکار را در این حیطه کاهش دهیم.

 وی ادامه داد: مسئولان سازمان برنامه بودجه و مدیریت برنامه ریزی در کمیسیون بهداشت و درمان بهارستان ، قول مسائد داده است که برای سال۹۸ بودجه  مکفی برای استخدام پرستاران را در نظر بگیرد تا بتوان دراین حیطه پرستار مورد نظر را استخدام کنیم تا بتوانیم  انشالله تا سال 1404 به شرایط استاندارد و مطلوبی در حوزه خدمات رسانی پرستاری برسیم.

تخت‌های بیمارستانی به نسبت تعداد پرستاران همخوانی ندارد
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه اجرایی طرح کارانه پرستاری راهکاری برای بهبود اقتصاد معیشتی پرستاران تلقی می‌شودیادآورشد: تختهای بیمارستانی به نسبت تعداد پرستاران همخوانی ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: