کد خبر: ۲۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 09
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور ترس مردم از مواد بیهوشی را ناشی از جنبه روانی دانست و گفت: اين درحالي است كه با توجه به تغييرات مديريتي صورت گرفته درحوزه سلامت، به جرأت می گویم ایران هم اكنون دارای وضعیت بسیار خوبی از نظر داروهای بیهوشی است.

دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: از طرفی خبرهای ناگواری که از گوشه و کنار البته گاهی هم با بزرگ نمایی به گوش مردم می رسد بر ترس آنان از مواد بیهوشی دامن می زند.

به گفته وی حتی این ترس به صورت سنتی حتي در اکثر پزشکانی که خودشان تحت عمل جراحی قرارمي گيرند هم وجود دارد.

وی ادامه داد:به طورقطع با اطلاع،آگاهی رساني و مشاوره دادن متخصصین بیهوشی قبل از عمل جراحی و کسب اطلاع از وضعیت بیماری زمینه ای فرد،نگرانی هابرطرف مي شود.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی دارای بیماری زمینه ای باشد بر اساس آن نوع بیهوشی خاص برایش انتخاب می شود.حال آنكه برخی از متخصصین بیهوشی معتقدند که با این روش و دادن آرام بخش به بیمار میزان ترس از مواد بیهوشی نیز کاسته می شود.

وی اظهار داشت: به جرأت می گویم امروزه از نظر مواد بیهوشی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و استانداردهای کشور نزدیک به استانداردهای کشور اروپا است.

قیامت با اشاره به این که داروهایی که استفاده می کنیم مطمئن است به خبرنگار شفا آنلاین گفت: خوشبختانه همیشه تکذیب کننده شایعاتی در خصوص داروهای چینی بوده ام این در حالی است که در هیچ زمانی حتی در بدترین زمان 2 دوره دولت قبلی که واقعأ ممکن بود هر اتفاقی بیفتد، اما نیفتاد.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تأکید کرد: این اطمینان را به مردم می دهم که داروهای بیهوشی کشورمان از کیفیت بالایی برخوردار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: