کد خبر: ۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 09
عضو نظام روانشناسی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- عضو نظام روانشناسی ایران غیبت کردن را نوعی پرخاشگری دانست و گفت: افرادی که دارای کمبود،کاستی،ناکامی و عقده اند، غیبت کردن یکی از راه های به آرامش رساندن آنهاست.

دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: در بیشتر مواقع پرخاشگری ها نخستین واکنش به ناکامی است.

وی توصیه کرد: افرادی که به دیگران توهین می کنند و دست به غیبت،اتهام و بدگویی دیگران می زنند حتمأ باید روان درمانی و مشاوره شوند.

این روانشناس اظهار داشت: تا زمانی که عقده ها،کمبودها،کاستی ها و ناکامی های افرادی که غیبت می کنند درمان نشود دیگران از آسیب های گفتاری و اجتماعی آنها مصون نمی مانند.

وی خاطرنشان کرد: یک انسان سالم به دنبال روحیه دادن ،همکاری،همیاری و همدلی با دیگران است در حالی که یک فرد مشکل دار در صدد آزار و اذیت،حال گیری و ایجاد دردسر برای اطرافیان است.

مشاورخانواده تأکید کرد: در واقع افرادی که  غیبت می کنند در گذشته با مشکلاتی رو به رو بوده اند که دیگران باید بدون هیچ گناهی تاوان ناکامی های آنان را بدهند.

وی یادآور شد: به همین خاطراست که ما در محیط های خانوادگی و اجتماعی کمتر دلپذیری داریم.

استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی افزود: علت این امر ناشی از این است که اکثر افراد جامعه گرفتاری های روانی- شخصیتی دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: