کد خبر: ۲۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
گفته شده بیماری سرطان پیش از آنکه قابل تشخیص شود در عملکرد سیستم گردش خون اختلال ایجاد کرده و موجب لختگی خون و مشکلات قلبی-عروقی می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>آزمایش‌ها نشان می‌دهد که حمله قلبی و سکته مغزی می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان آمریکایی به بررسی اطلاعات پزشکی ۳۷۴ هزار و ۳۳۱ بیمار با میانگین سنی ۷۶ سال پرداختند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ بیماری سرطان در آنان تشخیص داده شده بود. سپس اطلاعات پزشکی این بیماران با گروه دیگری که به این بیماری دچار نبودند مورد مقایسه قرار گرفت.

آنها همچنین موارد حمله قلبی و سکته مغزی(stroke) را در هر دو گروه شرکت کننده یک‌سال پیش از تشخیص ابتلا به سرطان بررسی کردند. به گفته این متخصصان در هفت ماه نخست هیچ تفاوتی بین دو گروه مشاهده نشد. هرچند، از این زمان به بعد خطر بروز مشکلات قلبی-عروقی در افرادی که بعدها به بیماری سرطان مبتلا شدند بیشتر بوده‌ است.

محققان اظهار داشتند: در مدت یک ماه پیش از تشخیص بیماری سرطان، خطر حمله قلبی و سکته مغزی در این بیماران بیش از پنج برابر بوده‌ است.

همچنین بیشترین خطر در افرادی بوده که به دو نوع سرطان ریه و روده مبتلا شده‌اند. گفته شده بیماری سرطان پیش از آنکه قابل تشخیص شود در عملکرد سیستم گردش خون اختلال ایجاد کرده و موجب لختگی خون و مشکلات قلبی-عروقی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: