کد خبر: ۲۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
مصرف این نوشیدنی‌ها، مانند نوشابه‌های انرژی‌زا و قهوه شما را بیدار نگه می‌دارند، اما این بیداری ممکن است هزینه‌ای سنگین را به‌همراه داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت> افراد بسیاری برای افزایش هوشیاری و تمرکز خود به مصرف نوشیدنی‌های حاوی شکر و کافئین وابسته هستند.

به گزارش شفاآنلاین، مصرف این نوشیدنی‌ها، مانند نوشابه‌های انرژی‌زا و قهوه شما را بیدار نگه می‌دارند، اما این بیداری ممکن است هزینه‌ای سنگین را به‌همراه داشته باشد.خبر خوب این است که مواد غذای‌ای بسیاری وجود دارند که می‌توانند به تقویت مغز و سطوح تمرکز انسان کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه بیشتر آشنا می‌شوید.

اسفناج

سبزی‌های برگدار سبز، مانند اسفناج، حاوی مواد مغذی مفید برای مغز از جمله لوتئین، فولات و ویتامین K هستند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این مواد مغذی می‌توانند به پیشگیری از تخریب مغز و زوال شناختی کمک کنند. همچنین، اسفناج حاوی سطوح بالا از ویتامین C است که فواید سلامت دیگر مانند تقویت پوست و مو و سیستم ایمنی(Safety system) را ارائه می‌کند.

روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر(Alzheimer) کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، با کاهش خطر زوال عقل و دیگر بیماری‌های مختل کننده مغز مواجه هستند. روغن زیتون یکی از مواد پر مصرف در این رژیم غذایی است که حاوی مواد مغذی تقویت کننده مغز، مانند اسیدهای چرب امگا-3 است.

اسفناج

سبزی‌های برگدار سبز، مانند اسفناج، حاوی مواد مغذی مفید برای مغز از جمله لوتئین، فولات و ویتامین K هستند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این مواد مغذی می‌توانند به پیشگیری از تخریب مغز و زوال شناختی کمک کنند. همچنین، اسفناج حاوی سطوح بالا از ویتامین C است که فواید سلامت دیگر مانند تقویت پوست و مو و سیستم ایمنی را ارائه می‌کند.

روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، با کاهش خطر زوال عقل و دیگر بیماری‌های مختل کننده مغز مواجه هستند. روغن زیتون یکی از مواد پر مصرف در این رژیم غذایی است که حاوی مواد مغذی تقویت کننده مغز، مانند اسیدهای چرب امگا-3 است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: