کد خبر: ۲۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 21
خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت و توسعه صنعت داروسازی درمان دارویی بیماران مبتلا به سرطان پروستات نیز از وضعیت بهتری برخوردار شده است
شفاآنلاین>سلامت> داروی خوراکی «زایبرون»، برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات، در داخل تولید شده و توانسته رقیب برند اصلی دارو که ساخت آمریکا است، تلقی شود.

به گزارش شفاآنلاین، حسین فودازی دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در حاشیه مراسم معرفی داروی «زایبرون»، از سرطان پروستات به عنوان شایع ترین سرطان در مردان نام برد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت و توسعه صنعت داروسازی درمان دارویی بیماران مبتلا به سرطان پروستات نیز از وضعیت بهتری برخوردار شده است.

وی با عنوان این مطلب که با استفاده از درمان دارویی، امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات افزایش یافته است، تأکید کرد: داروی خوراکی زایبرون کیفیت زندگی این بیماران را بالا می برد.

فودازی با اشاره به این مطلب که داروی زایبرون جز داروهای هورمونی است، تصریح کرد: این دارو به عنوان درمان جدید که در عین حال نوع خارجی آن گران قیمت است، در کشور به تولید می رسد.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: استفاده از این دارو حتی در مراحل پیشرفته سرطان پروستات باعث بهتر شدن زندگی بیماران می شود.

در ادامه نیما سپهری مدیر عامل شرکت تولید کننده داروی خوراکی «زایبرون»، در توضیح روند ساخت این دارو در کشور اظهار داشت: تیم تحقیقاتی ما سه سال تلاش کرد تا توانست این دارو را که مشابه برند اصلی آمریکایی است در داخل تولید کرده و وارد بازار دارویی کشور کند.

وی با اشاره به این مطلب که قیمت داروی ایرانی ۶۰ درصد قیمت برند اصلی است افزود: قیمت زایبرون ساخت داخل ، سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برند اصلی 6 میلیون تومان است.

به گفته سپهری، این داروی خوراکی در بسته های ۱۲۰ عددی بوده و بیمار می بایست روزی چهار عدد از این قرص ها را مصرف کند.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری سرطان پروستات، افراد مبتلا می بایست هر ماه از این دارو استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت تولید کننده داروی «زایبرون» با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید این دارو در داخل تهیه شده  است یا وارداتی است، گفت: با توجه به اینکه این دارو مولکول جدیدی است که به تازگی وارد بازار شده، در نتیجه تولید کننده داخلی امکان ساخت ماده اولیه آن را ندارد و ما براساس فرمولاسیونی که در داخل انجام داده ایم توانسته ایم ژنریک  این دارو را تهیه کنیم.

وی در ارتباط با اینکه این دارو تحت پوشش بیمه قرار دارد یا خیر، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر این دارو تحت پوشش بیمه نبوده اما امیدواریم سازمان های بیمه گر از این نوع داروها که برای بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران بسیار مفید است، حمایت کنند.

سپهری اظهار داشت: بیمارانی که از داروی(Medication) زایبرون استفاده کردند، کیفیت زندگی آنها بهتر شده است.

همچنین محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در ارتباط با روند درمان سرطان پروستات و تشخیص آن در کشور اظهار داشت: داروهایی که برای پروستات استفاده می شود بسته به اینکه ضایعه بیماری در چه فازی قرار دارد متفاوت هستند.

وی افزود: درمانی که ما در کشور برای سرطان پروستات انجام می دهیم بیشتر سمت و سوی شیمی درمانی دارد و کمتر از رادیوتراپی استفاده می کنیم.

قوام نصیری با عنوان این مطلب که روند درمان بیماران(patients) مبتلا به سرطان پروستات از وضعیت خوبی برخوردار است، تأکید کرد: چنانچه در مراحلی که جراحی و رادیوتراپی با استفاده از اکسترنال یا براکی تراپی مورد توجه قرار گیرد در خیلی از موارد احتیاجی به شیمی درمانی نخواهد بود.

به گفته رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران روند تشخیص سرطان پروستات در کشور خوب بوده اما به آن صورت که در کشورهای خارجی کار غربالگری انجام می شود، ما هنوز نتوانسته ایم غربالگری را به صورت کامل در کشور داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: