کد خبر: ۲۱۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 16
پاییز که می‌شود یعنی فصل خرمالو و نارنگی فرا رسیده و نباید از این دو میوه خوشمزه غفلت کرد
شفاآنلاین>سلامت> پاییز که می‌شود یعنی فصل خرمالو و نارنگی فرا رسیده و نباید از این دو میوه خوشمزه غفلت کرد.

به گزارش شفاآنلاین، اما سوالی که اکثرا پیش می‌آید این است که خرمالو چه خاصیتی دارد؟ یا اگر زیاد خرمالو بخوریم، ضرری دارد؟ در ادامه با خواص فوق‌العاده خرمالو آشنا می‌شوید.

جلوگیری از سرطان

از دیگر خواص خرمالو می‌توان به پیشگیری از سرطان اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید که رادیکال‌های آزاد دلیل بسیار مهمی در مبتلا شدن به سرطان هستند. به همین خاطر برای رهایی از آنها نیاز به آنتی‌اکسیدان است. خرمالو نیز با دارا بودن آنتی‌اکسیدان نقش موثری در پیشگیری از سرطان(Cancer) و برخی بیماری‌ها دارد. همچنین کلسیم موجود در این میوه از پوکی‌استخوان جلوگیری می‌کند.

سرشار از ویتامین

خرمالو پر از ویتامین‌ترین میوه‌های پاییزی است که می‌توان برای جذب انواع مختلفی از ویتامین‌ها آن را نوش جان کرد. از جمله ویتامین‌های موجود در این میوه خوشمزه ویتامین A، C، B1،B2،B3، بتاکارون، هستند. علاوه بر این می‌توان مواد معدنی هم چون کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم را که برای بدن بسیار مفید هستند را در خرمالو یافت.

رفع مشکلات کلیوی

وجود مقادیر زیاد کلسیم و پتاسیم در خرمالو می‌تواند برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی مفید باشد. بهتر است روزانه یک عدد از این میوه را مصرف(Consumption) کنید، چون تا حد زیادی از نگهداری آب به شکل مناسب و موثری جلوگیری می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: