کد خبر: ۲۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 16
حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده‌تر از حوزه داروست؛ چرا که در حوزه دارو حدود ۳۰۰۰ قلم دارو داریم و حدود ۱۰۰ شرکت دارویی در این حوزه فعالند، اما در حوزه تجهیزات پزشکی با ۲۸۰ هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی سروکار داریم
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی در کشور، گفت: برخی شبکه‌های خارجی با دروغ به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور در این حوزه هستند، اما باید تاکید کرد که ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ظرفیت بسیار خوبی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت فعلی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده‌تر از حوزه داروست؛ چرا که در حوزه دارو حدود ۳۰۰۰ قلم دارو داریم و حدود ۱۰۰ شرکت دارویی در این حوزه فعالند، اما در حوزه تجهیزات پزشکی با ۲۸۰ هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی سروکار داریم.

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که تجهیزات پزشکی (medical)ضروری به بیش از ۱۰۰ هزار قلم می‌رسند، ‌افزود: حوزه تجهیزات پزشکی تنوع زیادی دارد؛ به‌طوریکه حدود ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده و ۲۲۰۰ شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی در این بخش فعالند.

حریرچی درباره نحوه حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات پزشکی ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی در حال فعالیت هستند که سطح کیفیت این تجهیزات نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است. بر همین اساس نیز از مردم درخواست می‌کنم که به دانشمندان کشورمان اعتماد و از محصولات داخلی مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت داریم، گفت: از این تعداد ۲۲۵ شرکت در حوزه دارویی فعالند و ۸۰۲ شرکت نیز در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد و ملزومات آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند. بهره‌گیری از ظرفیت این شرکت‌ها در شرایط تحریم، نقطه قوتی برای کشور است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: در برخی شبکه‌های خارجی با دروغ به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور در این حوزه هستند، اما باید تاکید کرد که ایران در حوزه تجهیزات(Equipment) پزشکی و دارو ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید به پژوهشگران و نخبگان این حوزه افتخار کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: